پاک کردن بک گراند تصویر بوسیله ابزار Color Range و Back ground Eraser Tool در فتوشاپ
2018-05-29
ایجاد انعکاس تصویر در آب
2018-08-01

آموزش تصویری ایجاد سایه در فتوشاپ

آموزش تصویری ایجاد سایه در فتوشاپ

بسیار مهم است تصاویری که در فتوشاپ طراحی می کنید طبیعی باشند و حس واقعی بودن را به مخاطب القا کنند و یکی از مهم ترین عناصری که تصویر را طبیعی جلوه می دهند سایه ها هستند. در این بخش قصد داریم نحوه ی سایه دار کردن تصاویر را در فتوشاپ آموزش دهیم.

ابتدا تصویر مورد نظر خود را که قبلا بک گراند آن را حذف کرده اید، در فتوشاپ باز کنید.(برای آموزش نحوه حذف بک گراند تصاویر اینجا را کلیک نمایید.)

مرحله اول :

سوژه مورد نظر را به صفحه جدیدی با ابعاد ۸۰۰ در ۶۵۰ پیکسل منتقل کنید .پس از انتقال با انتخاب لایه سوژه و زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl+J و یا راست کلیک کردن بر روی لایه و انتخاب Duplicate Layer یک کپی از لایه تهیه کنید.

مرحله دوم :

بر روی لایه اصلی سوژه کلیک می‌کنیم تا انتخاب شود ، سپس با زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl+T قابلیت Transform را برای تصویر فعال کنید.با نگه‌داشتن کلید Ctrl  و کلیک بر روی مربع بالایی کادر و کشیدن آن در جهت موردنظر تصویری مانند عکس وسط ایجاد کنید. با رها کردن کلید Ctrl  و انتخاب تصویری که به‌عنوان سایه ایجاد کردید می‌توانید آن راکمی جابجا کنید تا ابتدای آن دقیقاً در زیر سوژه اصلی قرار بگیرد. در اصل این کار مکانی که در آینده قرار است سایه سوژه ما شکل بگیرد را مشخص می‌کند این مکان کاملاً به منشأ نور شما بستگی دارد که در چه محلی قرارگرفته و با چه زاویه‌ای به سوژه شما در حال تابیدن است.

 

مرحله سوم :

از پالت لایه‌ها بر رو Lock Transparent Pixels کلیک کنید (شماره ۱) با کلیک بر روی این گزینه قفل کوچکی در کنار لایه سوژه شما اضافه می‌شود .(شماره ۲)

مرحله چهارم :

حال  از قسمت جعبه‌ابزار با کلیک بر روی Gradient Tool (شماره ۱ ) این ابزار را انتخاب نمایید و از نوار تنظیمات با کلیک بر روی پالت گرادینت ها ، گرادینت سوم را انتخاب نمایید ( شماره ۲ ) . در این مرحله دقت داشته باشید که حالت ایجاد گرادینت بر روی  Linear Gradient قرارگرفته باشد ( شماره ۳ )

مرحله پنجم :

از بالای تصویر ایجادشده (شماره ۱ ) به سمت پایین آن ( شماره ۲ ) یک خط بکشید و رها کنید ، مانند تصویر زیر با این عمل یک گرادینت مشکی و سفید جایگزین طرح سوژه ما می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مرحله ششم :

در این مرحله به پالت لایه‌ها بازگردید و با کلیک مجدد بر روی  Lock Transparent Pixels  که در مرحله سوم ایجاد کرده بودید قفل لایه را بردارید (شماره ۱). حال بر روی قسمت مشخص‌شده (شماره ۲ ) کلیک کنید و از منو آبشاری بازشده گزینه Multiply را انتخاب نمایید.

مرحله هفتم :

از نوار منو به مسیر Filter—-Blur—–Gaussian Blur بروید و در پنجره بازشده مقدار Radius را بر روی ۳ پیکسل قرار دهید و با زدن دکمه OK این پنجره را ببندید .

با انجام این کار شما لبه‌ها را به میزان ۳ پیکسل محو نموده‌اید.

مرحله هشتم :

از نوارابزار ، ابزار انتخاب مستطیلی را  انتخاب نموده و دوسوم بالایی سایه را انتخاب نمایید .پس از انتخاب بر روی گزینه Refine Edge و یا Select and Mask کلیک کنید.

از پنجره بازشده مقدار Feather را ۱۰۰ پیکسل قرار دهید و بر روی دکمه OK کلیک نمایید .

مرحله نهم :

مجددا”  از نوار منو به مسیر Filter—-Blur—–Gaussian Blur بروید و این بار در پنجره بازشده مقدار Radius را بر روی ۲۰ پیکسل قرار دهید و با زدن دکمه OK این پنجره را ببندید .

 

مرحله آخر :

تقریباً کار تمام‌شده است و تنها کافی است با رفتن به پالت لایه‌ها Opacity لایه را بر روی ۸۰ درصد قرار دهید تا فرایند ایجاد سایه برای سوژه‌مان تکمیل شود .

پس از طی کردن ۱۰ مرحله بالا به‌صورت کامل فرایند ایجاد سایه شما تکمیل‌شده است و شما باید به تصویری مانند تصویر زیردست یابید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A