هوش مصنوعی تا چه اندازه باهوش است؟
2019-07-11
درس 2
2021-01-12

چگونه مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ را حل کنیم؟

برای بسیاری از ما پیش آمده که میخواهیم در داخل برنامه فتوشاپ کلمه یا متنی به زبان فارسی تایپ کنیم و با مشکل نوشته شدن کلمات به صورت جدا از هم روبرو شده باشیم البته این موضوع یک اتفاق بسیار ساده است و رفع اینگونه مشکلات در برنامه های تحت ویندوز خیلی راحت و ساده رفع میشود و قابل حل است .

در این مقاله قصد داریم به شما عزیزان طریقه رفع این مشکل را آموزش دهیم .

در این مقاله طریقه رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ ورژن های cc 2019 و 2020 cc طراحی شده و لازم به ذکر است مشکل برعکس نوشته شدن حروف در فتوشاپ در نسخه های قبلی هم به همین روش قابل حل می باشد .

 

 

آموزش رفع مشکل تایپ جدا جدا در فتوشاپ:

 

برای حل این مشکل نرم افزار فتوشاپ را اجرا کنید و از منوی Edit روی گزینه Preferences  کلید کنید و به  قسمت Type وارد شوید.

 

رفع مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ

مرحله اول

 

صفحه ای مشابه تصیر زیر برای شما باز می شود. در صفحه باز شده از قسمت Choose Text Engine Options با توجه به توضیح زیر یکی از گزینه ها را انتخاب کنید:

  • در فتوشاپ نسخه 2020  گزینه World-Ready Layout
  • در فتوشاپ نسخه 2019  گزینه Middle Eastern and South Asian

 

 

سپس برنامه فتوشاپ را به طور کامل بسته و دوباره باز کنید و شروع به تایپ فارسی کنید. اگر مشکل شما باز هم حل نشد می توانید بقیه تنظیمات خود را مطابق با تصویر زیر تنظیم کنید.

 

ا انجام اینکار مشکل تایپ در فتوشاپ رفع می گردد و با خیال راحت می توانید به تولید محتوا با زبان فارسی بپردازید. دقت داشته باشید برنامه های جانبی نیز وجود دارند که می توانید به واسطه آن ها متون خود را تولید و در محیط فتوشاپ قرار دهید.

حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ با برنامه های جانبی

اگر باز هم این روش برای شما جواب نداد می توانید متن خود را در برنامه های دیگری مثل نرم افزارهای زیر نوشته و سپس در فتوشاپ قرار دهید:

  1. برنامه notepad
  2. برنامه word از مجموعه office
  3. wordpad

این روش آخرین گزینه برای افرادی است که با مشکل تایپ در فتوشاپ دست و پنجه نرم می کنند.

 

 

مشاهده فایل ویدیویی از آموزش بالا :

 

 

 

 

نمایش ویدیو در آپارات

مشکلات متداول در خصوص بهم ریختگی حروف فارسی در فتوشاپ

  • آیا آپدیت کردن فتوشاپ بر روی این موضوع تاثیر دارد؟
    اصولا  هر برنامه ای که آپدیت میشود قابلیت ها و امکاناتی را در بر می گیرد که کاربری آن ساده تر خواهد شد.از طرفی مشکلات و باگ های قبلی نیز رفع می شوند. پس همیشه آپدیت باشید.
  • گزینه More features در سیستم من فعال نیست.
    اگه مراحل را از اول و به ترتیب انجام دهید این گزینه فعال خواهد شد.
  • با تکنیک های ذکر شده مشکل جدا نوشتن حروف فارسی در فتوشاپ حل نشد.
    در صورتی که موارد مذکور را اعمال نمودید یکبار برنامه را ببنید و مجددا آن را اجرا نمایید تا شاهد تغییرات باشید.
  • آیا راه حل دیگری برای رفع مشکل تکه تکه نوشتن فارسی در فتوشاپ هست؟
    تنها با تکنیک های فوق می توانید نسبت به فعال سازی تایپ فارسی در فتوشاپ اقدام نمایید. در آخرین مرحله در صورتی که این روش ها پاسخگوی مشکلات تایپ فارسی در فتوشاپ نبود می توانید متون را در برنامه های دیگری نوشته و سپس آن ها را کپی کرده، در محیط فتوشاپ درج نمایید.

در این مقاله آموزشی سعی کردیم مشکلات تایپ در فتوشاپ مثل بهم ریختگی حروف، برعکس نوشته شدن کلمات، فعال نبودن تایپ فارسی و… را بررسی کنیم و در نهایت راه حلی برای رفع تمام آن ها ارائه نماییم. آیا شما هم مشکل تایپ در فتوشاپ را تجربه کردید؟ آیا این مقاله در حل مشکل جدا نوشتن حروف فارسی در فتوشاپ به شما کمک کرده؟ اگر راه دیگری می شناسید مطرح کنید!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A