چرا همه ی مشاغل نیاز به طراحی وب سایت دارند؟
2018-04-25
نیاز به وب سایت حرفه ای و هشت دلیل اثبات نیاز آن برای کسب و کار شما
2018-05-24

بهترین طراحی های صفحه اصلی وب سایت

بهترین طراحی های صفحه اصلی وب سایت

شما هرگز فرصت دیگری برای اینکه اولین حس را در مخاطب ایجاد کنید ندارید! به همین دلیل صفحه اصلی وب سایت تان بدون شک یکی از مهم ترین صفحات وب سایت تان است.

برای همه ی شرکت ها -بدون استثنا- صفحه ی اصلی وب سایت در نقش درب ورودی کسب وکار ظاهر می شود. اگر بازدیدکننده از آنچه در آنجا می بیند خوشش نیاید سریعاً دکمه ی برگشت به عقب را زده و از وب سایت تان خارج خواهد شد.

خواه قبول کنید خواه نه؛ متأسفانه انسان های زیادی هستند که کیفیت کتاب را از روی جلدِ آن قضاوت می کنند.

چه چیزی هست که باعث می شود صفحه اصلی وب سایت مثل الماس بدرخشد؟ احتمالاً شما هم قبول دارید که برای چنین صفحه وب سایتی، باید فراتر از یک عامل درگیر شوند. باید به خوبی روی آن کار شده باشد.برای همین بسیاری از صفحات اصلی وب سایت های برتر نه تنها رتبه ی بالایی در زیبایی ظاهری دارند؛ بلکه در باطن نیز می بایست هوشمند باشد.

چه چیزی طراحی صفحه اصلی وب سایت را خوب جلوه می دهد؟

همه طراحی های صفحه اصلی ترکیبی از فاکتورهای زیر می باشد. هر پیجی، کامل و بی نقص نیست اما بهترین طراحی های صفحه اصلی وب سایت بسیاری از این فاکتورها را به درستی پیاده سازی کرده اند.

۱- طراحی باید به طور واضح به سوالاتی نظیر “من چه کسی هستم”، “چه کاری انجام می دهم” و “بازدیدکننده چه کاری می تواند در اینجا انجام دهد” پاسخ دهد
اگر برندی مشهور و یا شرکتی مثل کوکاکولا هستید احتمالاً نیازی پیدا نمی کنید تا بگویید “چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید” اما واقعیت این است که بسیاری از کسب وکارها هنوز هم نیاز دارند تا به این سوالات پاسخ دهند تا هر بازدیدکننده ای بداند که آیا در جای صحیح قرار گرفته است یا خیر.

Steven Krugg در پرفروش ترین کتاب خود نوشته بود: اگر بازدیدکنندگان نتوانند در طول چند ثانیه شناسایی کنند که کار و فعالیت شما چیست، هرگز برای طولانی مدت دوام نخواهند آورد.

۲- طراحی با مخاطبان هدف قدرت بگیرد.

صفحه اصلی نیاز دارد که کاملاً متمرکز باشد. باید با مردم درست با زبان درست آنها صحبت کند. در بهترین طراحی های صفحه اصلی وب سایت ها از سخنان نامفهوم و بی ربط و همینطور اشتباه خودداری می شود.

۳- طراحی با گزاره ارزش قانع کننده ارتباط برقرار می کند.

وقتی بازدیدکننده وارد صفحه اصلی وب سایت تان می شود باید سریعاً بتواند نظر آنها را جلب کند تا بیش تر بمانند. صفحه اصلی بهترین مکان برای قاپیدن گزاره ارزش تان است. بدین ترتیب مشتریان بالقوه تصمیم خواهند گرفت که در وب سایت تان بمانند و به سمت رقبای شما راهی نشوند.

۴- طراحی باید برای دستگاه های چندگانه بهینه سازی شده باشد.

همه صفحات اصلی وب سایت ها به شدت کاربردی هستند. از عواملی مثل بنرهای براق و شلوغ، انیمیشن ها و … برخوردار نیستند. بسیاری دیگر برای موبایل بهینه سازی شده اند که امروزه، این فاکتور جزو بایدهای هر وب سایتی می باشد.

۵- طراحی باید از کال تو اکشن خوبی برخوردار باشد.

در طراحی های صفحه اصلی وب سایت هایی که در این لیست قرار گرفته اند از کال تو اکشن های اولیه و ثانویه برای هدایت مستقیم بازدیدکنندگان به مرحله ی بعد استفاده شده است. کال تو اکشن هایی مثل “همین حالا تماس بگیرید”، “نسخه رایگان”، “برای نسخه دمو شروع کنید”، “بیش تر بخوانید” و … مدنظر می باشند.

همواره به یاد داشته باشید هدف اصلی از صفحه اصلی وب سایت، این است که بازدیدکننده را قانع کنید تا نگاه عمیق تری به وب سایت تان انداخته و هرچه بیش تر به سمت عمقِ قیف حرکت کند. کال تو اکشن ها به بازدیدکننده می گویند تا در مرحله ی بعد چه کاری انجام دهند. بنابراین آنها سرگیجه نگرفته و یا در وب سایت گم نخواهند شد.

۶- طراحی همیشه در حال تغییر کردن است.

بهترین صفحات اصلی وب سایت ها، همیشه ساکن نیستند. برخی از آنها بطور مداوم براساس نیازها، مشکلات و سوالات بازدیدکنندگان تغییر می کنند.

۷- طراحی موثر است.

یک صفحه وبی که به خوبی طراحی شده باید بتواند اعتماد ایجاد کند. ارزش ها را در ارتباط بگنجاند و بازدیدکنندگان را به مراحل بعد هدایت نماید. همانطور که در بهترین طراحی های صفحه اصلی وب سایت ها هم از طرح بندی، کال تو اکشن، رنگ ها، فونت ها و سایر فاکتورهای پشتیبانی استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A