آمار کاربران فعال در اینترنت
2018-09-22
یازده دلیل در پاسخ یک سوال؛ چرا باید وب سایت داشته باشیم؟
2018-10-06

لیست تمامی محصولات، خدمات و ابزارهای گوگل

لیست تمامی محصولات، خدمات و ابزارهای گوگل

در این بخش بیش از ۱۹۰ نمونه از محصولات، خدمات و ابزارهای گوگل لیست شده و توضیحات مختصری در رابطه با آنها آورده شده است. این لیست جامع ترین و کامل ترین لیستی است که تا کنون تهیه شده و شاید شما در صفحه اصلی محصولات گوگل (Google Products) نیز نتوانید چنین لیست جامعی بیابید.

من شدیدا تاکید می کنم که اگر در این لیست محصولات، ابزار یا خدماتی وجود دارد که شما تا کنون از وجود آن بی خبر بوده اید و از آن استفاده نکرده اید، حتما برای یکبار هم که شده آن را امتحان کنید. شناختن تمامی این ابزارها علاوه بر آن که موجب افزایش اطلاعات شما از دنیای تکنولوژی می گردد می تواند موجب شود که شما با ابزاری آشنا شوید که برای شما مزایای زیادی دارد و شما تا کنون از وجود آن بی خبر بوده اید.

خب پس بیایید بدون اتلاف وقت شروع کنیم:

Google Search: این ابزار گوگل، معروف ترین و پرکاربرد ترین ابزار تولید شده توسط کمپانی گوگل است و معمولا با نام Google از آن یاد می شود. Google Search قوی ترین و محبوب ترین موتور جستجوگر موجود در دنیاست.
AdMob: یکی از پلتفرم های تولید شده توسط کمپانی گوگل به منظور ایجاد امکان تبلیغات برای کاربران AdMob است. تفاوت تبلیغات ایجاد شده در این پلتفرم با سایر تبلیغات، آن است که تبلیغات این پلتفرم به صورت In-app ads است، یا به عبارت دیگر با استفاده از این ابزار تبلیغاتی در اپلیکیشن ها ایجاد می شود. این روش تبلیغات برای تولیدکنندگان اپلیکیشن های موبایل بسیار مناسب است، زیرا آنها می توانند اپلیکیشن هایی که مشابه اپلیکشن تولید شده توسط آنها هستند (اپلیکیشن هایی که به نوعی با اپلیکیشن ایجاد شده مرتبط هستند مثلا هر دو اپلیکیشن از گروه بازی ها و یا ویرایشگر عکس ها هستند ) انتخاب نموده و در آنها تبلیغاتی برای اپلیکیشن خود ایجاد نمایند. این تبلیغات زمانی که کاربر در حال کارکردن با اپلیکیشن میزبان می باشد بر روی صفحه تلفن همراه ظاهر می گردند.
Android: اندروید نرم افزاری است که قابل استفاده در تلفن های همراه هوشمند می باشد و در واقع سیستم عامل درصد بالایی از تلفن های همراه هوشمند است. اندروید بر پایه هسته لینوکس تولید شده است و محبوب ترین سیستم عامل در میان سیستم عامل های تولید شده برای تلفن های همراه می باشد.
Android Auto: ابزاری است که برای استفاده رانندگان در هنگام رانندگی با وسایل نقلیه تولید شده است. این ابزار علاوه بر آنکه این امکان را برای رانندگان ایجاد می کند که از اطلاعات مربوط به راه ها و مسیرها مطلع شوند این امکان را نیز ایجاد می کنند که استفاده از تلفن همراه برای آنها در حین رانندگی به ساده ترین و بی خطرترین شکل ممکن امکان پذیر باشد. این ابزار ابتدا به گونه ای طراحی شده بود که تنها اتومبیل های خاصی آن را پشتیبانی می نمودند و برای استفاده از آن نیاز به خرید یک صفحه نمایش مخصوص و نصب آن در اتومبیل بود، اما اخیرا اپلیکیشن موبایل آن نیز تولید شده است و کاربران قادرند با نصب آن بر روی تلفن های هوشمند از اطلاعات مربوط به راه ها و هر آنچه که در طول رانندگی به آن نیاز مند خواهند بود استفاده نمایند.
Android Pay:اپلیکیشنی است که این امکان را برای شما فراهم می­کند که با استفاده از تلفن همراه خود پرداخت­های خود را انجام دهید. برای این کار شما باید اطلاعات مربوط به کارت­های اعتباری خود و هر کارتی که می خواهید با استفاده از آنها پرداخت های خود را انجام دهید به این اپلیکیشن بدهید و سپس به راحتی می توانید پرداخت ها و خریدهای اینترنتی خود را بدون صرف زمان اضافی برای وارد کردن اطلاعات مربوط به کارت­های اعتباری خود در هر پرداخت، انجام دهید.
Android TV: همان گونه که از نام این محصول مشخص است، Android TV چیزی شبیه به تلویزیون است که با سیستم عامل اندروید کار می­کند و این امکان را برای کاربران فراهم می کند که تمامی اپلیکیشن های ایجاد شده توسط برنامه نویسان برای اندروید را بر روی این تلویزیون ها نیز اجرا نمایند. این ابزار علاوه بر آن که امکان جستجو با استفاده از تایپ کردن عبارت مورد نظر را برای کاربران فراهم می کند، امکان جستجوی صوتی را نیز برای کاربران ایجاد کرده است. کاربران می توانند به سادگی مثلا عبارت “فیلم سینمایی کیمیا” را به صورت صوتی جستجو نموده و آن را در تلویزیون خود مشاهده نمایند. اندروید TV برای کاربران دنیایی از اطلاعات، بازی ها و سرگرمی های مختلف را بر روی تلوزیون آنها فراهم می نماید.
Android Wear: این نام ترکیب دو عبارت Android که نامی است بسیار آشنا برای همه کاربران اینترنت و Wear که معنای آن پوشیدن است ، گوگل از این ترکیب برای اشاره به وسایل پوشیدنی مجهز به سیستم عامل اندروید استفاده نموده است و یا به عبارت دیگر Android wear سیستم عاملی است که به منظور استفاده در وسایل پوشیدنی مثل ساعت، کفش، کیف و… طراحی شده است ، البته این نام در حال حاضر تنها به ساعت های هوشمند تولید کمپانی گوگل اطلاق می گردد که دارای سیستم عامل اندروید بوده و این قابلیت را دارند که با تلفن همراه شما سینک شوند و کلیه اطلاعات مربوط به تماس ها و پیام ها و … را برای شما نمایش دهند. علاوه بر این این ساعت های هوشمند می توانند به عنوان Tracker نیز مورد استفاده قرار گیرند تا تعداد قدم­ها، میزان فعالیت، مصرف کالری و … را برای شما در طول روز اندازه گیری نمایند.
Blogger: بلاگر یک ابزار رایگان گوگل است که برای شما امکان ایجاد وبلاگ های متعدد بدون پرداخت هزینه را فراهم می کند. کاربران تنها با مراجعه به http://www.blogger.com می توانند به سادگی برای خود وبلاگ ایجاد نمایند. اپلیکیشن اندروید این ابزار نیز تولید شده است که برای کاربران این امکان را ایجاد می نماید که در هر کجا که هستند بتوانند برای خود وبلاگ ایجاد نمایند و حتی زمانی که در حال حرکت هستند نیز بتوانند در وبلاگ خود مطلب بنویسند و مطالب موجود در آن را کنترل کنند.
Dart: یک زبان برنامه نویسی است که توسط گوگل ایجاد شده است و برای ایجاد ابزارآلات مربوط به اینترنت و ایجاد اپلیکیشن های موبایل قابل استفاده می باشد. این زبان توسط کمپانی گوگل به منظور مقابله با جاوا اسکریپت ایجاد شده است.
DoubleClick: این ابزار یک تکنولوژی ایجاد شده برای ایجاد تبلیغات و آگهی­ های تجاری است. این ابزار برای کمپانی­ها، تولیدکنندگان و فروشندگان امکان ایجاد آگهی های تبلیغاتی دیجیتال و مدیریت آنها را فراهم می نماید.
org: این محصول گوگل با پشتیبانی اطلاعات و تکنولوژی مجموعه گوگل محصولات ویژه ای را تولیدمی نماید و معضلات جهانی را به مبارزه می طلبد. علاوه بر این Google.org هر کمپانی که بخواهد با آنها مشارکت کند و خلاقیت کافی داشته باشد را پشتیبانی می کند. شعار این کمپانی “ایجاد دنیایی بهتر، با سرعت بیشتر” است.
Google Aardvark: این محصول گوگل نوعی موتور جستجوگر محلی است که در آن افراد سوالات یکدیگر را پاسخ می دهند. گوگل در توصیف این ابزار گفته است که در این ابزار شما با دوستانتان و دوستان –دوستانتان می توانید ارتباط برقرار کنید و سوالاتی را مطرح کنید که احتمال آنکه افرادی که در نزدیکی شما زندگی می کنند پاسخ آن را بدانند بسیار زیاد است.
Google About me: این ابزار گوگل برای پاسخ به نگرانی کاربران درباره این مساله که گوگل اطلاعات شخصی بسیاری درباره آنها دارد، طراحی شده است. کاربران می توانند با استفاده از این ابزار اطلاعاتی شخصی خود را که در دسترس گوگل و سایر کاربران قرار دارد، مدیریت و ویرایش کنند. این اطلاعات شامل نام شما، آدرس شما، آدرس پستی شما، تصاویر مربوط به شما، تاریخ تولد و … می باشد. در واقع در این ابزار شما قادر خواهید بود که تمامی اطلاعاتی را که از ابتدای کار با محصولات مختلف گوگل، مثل Gmail، +Google ، Gtalk و … در اختیار گوگل قرار داده اید را ویرایش نمایید. برای مثال همان طور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید من نامم را به Unknown Unknown تغییر داده ام.

Google Ad Planner: این ابزار که به تازگی به Google Display Planner تبدیل شده است، یک ابزار برای برنامه ریزی بازاریابی اینترنتی و تبلیغات در اینترنت است. این ابزار به کاربران در طراحی برنامه های ایجاد آگهی های تبلیغاتی یا Ads کمک می کند، پیش بینی های انجام شده توسط این ابزار به کاربران کمک می کند برآوردی از عملکرد احتمالی آگهی های مدنظرشان و برآوردی از هزینه احتمالی آن انجام دهند.
Google Account Activity: یک گزارش ماهیانه از فعالیت های شما در اینترنت و میزان استفاده از ابزارهای مختلف گوگل را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید با استفاده از این ابزار تمامی سایت هایی که در طول یک ماه به آنها مراجعه نموده اید، تمامی دفعات Sign in کردن شما در ابزارهای مختلف، مثل Gmail، Gtalk و … و همچنین تغییرات ایجاد شده در Passwordها و اطلاعات مربوطه و بسیاری اطلاعات دیگر مربوط به فعالیت های خود در اینترنت را مشاهده نمایید.
Google AdSense: یکی از سروریس های ارائه شده توسط گوگل برای مکان یابی آگهی های تبلیغاتی می باشد، این سرویس به دارندگان وب سایت ها این امکان را می دهد که با گوگل همکاری نموده و اجازه درج آگهی های تبلیغاتی در وب سایتشان را به گوگل بدهند و سپس گوگل به ازای هر کلیک دریافت شده از طریق آن آگهی برای وب سایت مقصد، مبلغی را به وب سایت پذیرنده آگهی پرداخت می نماید.
Google AdWords: این سرویس ارائه شده توسط گوگل به کاربران امکان تبلیغات آنلاین را ارائه می دهد و کاربران به ازای هر کلیکی که از این طریق دریافت کنند مبلغی را باید به کمپانی گوگل پرداخت نمایند. قابلیت‌های Google AdWords برای نمایش تبلیغات فقط محدود به تبلیغات متنی یا تبلیغات در صفحه‌ی نتایج جست‌جو و یا SERP نیست و بسیار متنوع‌تر و گسترده تر است. سرویس ادوردز به مشتریان این امکان را می‌دهد که علاوه بر آن که سایت‌هایشان بر حسب رتبه ای که الگوریتم‌های گوگل به آن‌ها اختصاص داده است در نتایج جست‌جو نمایش داده می‌شود، بتوانند سایت‌هایشان را در همان صفحه اول نتایج جست‌جوی گوگل برای کاربرانی که جست‌جوهایی مرتبط با کسب و کار و وب‌سایت آن‌ها انجام می دهند، به صورت تبلیغات کوتاه در فرمت های مختلف به نمایش بگذارند.

Google Alerts: یکی از سرویس های بسیار پرکاربرد گوگل، گوگل آلرتز یا Google Alerts است. همان طور که از نام این ابزار پیداست، این ابزار می تواند برای شما امکان ایجاد آلارم در ایمیلتان را فراهم کند. این آلارم ها یا به نوعی هشدارها بدین صورت هستند که زمانی که شما به موضوعی علاقه مند هستید و می خواهید سریعا از انتشار مطالب جدید در رابطه با آن موضوع در اینترنت مطلع شوید می توانید از گوگل آلرتز استفاده کنید و برای آن موضوع در پروفایل گوگل آلرت خود یک آلارم تعیین می کنید بدین طریق هر موقع که مقاله ای درباره آن موضوع منتشر گردد گوگل آن را برای شما ایمیل خواهد نمود.
Google Allo: گوگل الو پیام رسان سریع و متفاوتی است که سازگار با سیستم عامل اندروید می باشد. این پیام رسان که توسط کمپانی گوگل برای استفاده در تلفن های همراه هوشمند، طراحی شده است قابلیت های ویژه ای دارد که آن را از سایر پیام رسان های موجود مثل تلگرام، واتس آپ و وایبر متمایز می کند. در طراحی این پیام رسان امکان تغییر فونت، سایز و رنگ نوشته ها برای کاربران فراهم شده است تا بتوانند در تکست های خود بهتر احساسات خود را بیان کنند. بعلاوه این ابزار دارای امکان پاسخ گویی هوشمند است، یعنی می تواند پیام های شما را با الگو برداری از پاسخ های قبلی شما به سایر پیام ها پاسخ دهد. برای مثال در پاسخ یک متن خنده دار حدس می زند که شما بیشتر از کلمه عامیانه خخخخخ استفاده می کنید تا کلمه LOL . همچنین پاسخ هوشمند برای پیام های شامل تصویر نیز به درستی عمل کرده و پس از دریافت تصاویر با توجه به مضمون آن ها به فرستنده پاسخ می دهد. برای مثال در صورت دریافت یک عکس از منظره به فرستنده پاسخ عالی است یا جالب است را می دهد.
Google Analytics: ابزاری است که به صورت رایگان از سوی گوگل برای کمک به طراحان سایت ها برای بررسی داده های مربوط به یک وب سایت، ارائه شده است. این ابزار یک تحلیل گر قوی آماری است که قادر به اندازه گیری و آنالیز ترافیک یک وب سایت است و به کاربران کمک می کند که دید بهتر و دقیق تری نسبت به بازدیدکنندگان وب سایت خود داشته باشند. ازجمله اطلاعاتی که این ابزار می تواند در اختیار صاحبان وب سایت ها و طراحان سایت قرار دهد می توان به بررسی موقعیت جغرافیایی کاربران، بررسی اینکه کاربران از چه طریق به یک وب سایت هدایت شده اند، کاربران به کدام مطالب علاقه بیشتری نشان داده اند و آنها را اشتراک گذاری کرده اند، بازدیدکنندگان چه مدت زمانی را در وب سایت شما مانده اند و … را نام برد.
Google Answers: یکی از خدمات بسیار پرطرفدار ایجاد شده توسط گوگل همین گوگل Answers بود، این ابزار برای کاربران این مکان را فراهم می نمود که از افراد متخصص در زمینه جستجو در اینترنت برای حل سوالات و مشکلات خود برای جستجو در اینترنت کمک بگیرند. در این ابزار کاربران سوالی را پست می نمودند و همچنین مبلغی را تعیین می نمودند که در ازای پاسخ به سوال مورد نظرشان به فرد پاسخ دهند پرداخت خواهند نمود. سپس افراد متخصص در آن زمینه پاسخ مورد نظر را در اینترنت جستجو کرده و در گوگل Answers پست می نمودند. فردی که سوالی را مطرح می­نمود تنها در صورت دریافت پاسخ مد­نظرش ملزم به پرداخت هزینه تعیین شده بود.
Google Apps: یک مجموعه از اپلیکیشن­های تحت وب است که به صورت یک پکیج به کاربران ارائه می شود. این مجموعه شامل ابزارهای ارتباطی تولید شده توسط گوگل مثل Gtalk، Google mail، Hangouts و Google + و Google Calendar، ابزار ویرایش متن و ایجاد جداول Google Docs و ابزارهایی برای توسعه صفحات وب مثل Google sites می­باشد. این مجموعه را می توان به چشم یک مجموعه اداری یا office suite آنلاین نگاه کرد.
Google Apps به موسسات این اجازه را میدهد تا از این سرویس تحت دامنه شخصی خودشان استفاده کنند و حتی ظاهر این برنامه ها را مطابق سلیقه خودشان برای همخوانی با موسسه خویش تغییر دهند.

بدین صورت دانشگاه ها یا مراکز آموزشی قادر خواهند بود تا منتخبی از برنامه های Google Apps را در ظاهری آشنا و کاربر پسند به دانش آموزان و دانشجویان خود ارائه دهند. نسخه آموزشی آن تقریبا تمام امکاناتی را که نسخه تکمیلی و پولی آن دارد را به صورت رایگان پوشش می دهد.

Google App Engine: گوگل اپ انجین یا موتور اجرای برنامه گوگل (Google App Engine) که با عنوان های دیگری هم چون GAE و GAE/J نیز در میان کاربران شهرت یافته است، امکان اجرای برنامه های تحت وب را بر روی سرویس‌دهنده‌های گوگل فراهم می کند. ساخت، حفظ و مدیریت ترافیک و داده ها به آسانی در این سیستم قابل اجرا است.
Google Base: این سرویس یک پایگاه داده است که توسط گوگل فراهم شده است و در آن هر یک از کاربران می توانند هر محتوایی که می خواهند را در آن قرار دهند. این محتواها می تواند به صورت متن، تصویر و داده های ساختار یافته به فرم XML، PDF، Excel و… باشد. داده های قرار داده شده توسط کاربران در این پایگاه داده قابل جستجو هستند و توسط موتور جستجوگر (Google Base Google Base search engine) می توان در آن ها جستجوهایی انجام داد. تمامی کاربرانی که یک اکانت گوگل داشته باشند می توانند در Google Base محتوا منتشر نمایند و پس از انتشار محتوا می توانند در هر زمانی آن را ویرایش کنند.
Google Blog Search: یک تکنولوژی جستجو است که توسط کمپانی گوگل برای جستجو در وبلاگ ها ایجاد شده است. در واقع این ابزار یک جستجوگر است که تمرکز آن در جستجوها بر روی مطالب موجود در وبلاگ ها می باشد.
Google Body: این ابزار مدل سه بعدی از بدن انسان و حیوانات را در اختیار کاربران قرار می دهد که این مدل قابل دستکاری بوده و این امکان را برای کاربران فراهم می آورد که بتوانند آناتومی بدن جانداران را مورد مطالعه قرار دهند. در این مدل لایه های مختلفی شامل پوست، بافت های مختلف بدن، رگ های بدن و … وجود دارند و تمامی این لایه ها را می توان تک به تک کنار زده تا بتوان لایه های زیرین آن را مشاهده نمود و بدن جاندار را با دقت بیشتری مطالعه نمود. در تصویر زیر دو نمونه از مدل های سه بعدی ارائه شده توسط این ابزار را می توانید مشاهده نمایید.
Google Bookmarks: یک ابزار نشانه گذاری آنلاین است که توسط گوگل طراحی شده است. این ابزار برای کاربران این امکان را فراهم می کند وب سایت های مورد نظر خود را ذخیره سازی نمایند تا بتوانند در هر کجا که هستند به آنها دسترسی داشته باشند. این ابزار با امکان نشانه گذاری یا Bookmark که در مرورگرها وجود دارد کاملا متفاوت است. زمانی که شما در یک مرورگر یک وب سایت را Bookmark می کنید، تنها به وسیله همان مرورگر قادر به دستیابی مجدد آن صفحه خواهید بود. اما زمانی که شما با استفاده از ابزار Google Bookmark یک صفحه را نشانه گذاری می نمایید کافیست با استفاده از آن سیستم به اکانت گوگل خود وارد شوید تا بتوانید به تمامی اطلاعات مربوط به وب سایت هایی که آنها را نشانه گذاری نموده اید دسترسی داشته باشید.

در واقع با استفاده از این ابزار بر روی هر مرورگری در هر کامپیوتر قادر به بازیابی اطلاعات خود خواهید بود، علاوه بر این شما می توانید برای هر وب سایتی که علامت گذاری می­کنید با استفاده از این ابزار توضیحاتی به صورت متن و همچنین آیکون هایی برای آنها تعیین نمایید تا هنگام مراجعه مجدد به این وب سایت ها با استفاده از توضیحات ذکر شده مطالب مورد نظر خود را بهتر به یاد بیاورید.

Google Book: یک جستجوگر تولید شده توسط کمپانی گوگل است که تمرکز جستجوهای آن بر روی کتاب ها است. در این جستجوگر شما می توانید کتاب مورد نظر خود را از میان میلیون ها کتاب که توسط ناشران مختلف منتشر گردیده اند و در کتابخانه های مختلف در سراسر دنیا قرار دارند را جستجو نموده و متن کامل آن را مشاهده نمایید. البته در این کتاب خانه تنها کتاب هایی که توسط کمپانی گوگل اسکن شده باشند و در پایگاه داده قرار گرفته باشند در دسترس خواهد بود، اما نکته مثبت آن است که اکثر این اسکن ها با استفاده از روش های OCR از حالت تصویر به متن تبدیل شده اند.
Google Browser Size: ابزاری است که با صاحبان وب سایت ها کمک می کند بررسی کنند که وب سایت آنها به چه صورت برای کاربران نمایش داده می شود، برای مثال به صاحبان وب سایت نشان می دهند که کاربران بدون استفاده از اسکرول قادر به دیدن چه مقدار از صفحه می باشند.
Google Buzz: گوگل باز یک شبکه اجتماعی است که در آن قابلیت ایجاد میگروبلاگ و همچنین ارسال پیام نیز وجود دارد. این سرویس به گونه ای طراحی شده است که از طریق جیمیل قابل دستیابی می باشد و تمام لینک ها، کامنت ها و پیام هایی که ارسال می شوند داخل صندق پیام های کاربر ذخیره می شوند.
Google Calendar: یک اپلیکیشن موبایل و وب است که توسط کمپانی گوگل ایجاد شده است و امکان مدیریت برنامه­ ها و زمانبندی قرارها را برای کاربران فراهم می نماید. برای مثال این ابزار به کاربران کمک می کند که تمامی وقایع مهم زندگی مثل تاریخ تولد دوستان و اعضای خانواده، سالگرد ازدواج و … را از خاطر نبرند و همچنین کاربران می توانند برای یاد آوری زمان قرارهای ملاقات، مراجعه به پزشک و حتی بازی های مهم مورد نظر خود از این ابزار استفاده نمایند.
Google Cardboard: یکی از تکنولوژی­هایی که کاربران به آن علاقه بسیاری دارند تکنولوژی واقعیت مجازی است که این تکنولوژی با ایجاد تصاویر سه بعدی واقع گرایانه دنیای مجازی را برای کاربران واقعی جلوه می دهد. شرکت های مختلفی اقدام به ایجاد دوربین های واقعیت مجازی کردند اما گوگل با ایجاد دوربین های مقوایی ارزان قیمت توجه کاربران را بیشتر به خود جلب نموده است. Google CardBoard در واقع یک محفظه مقوایی است که با قرار دادن گوشی موبایل درون آن تبدیل به یک هدست ابتدایی واقعیت مجازی می شود.Google Cardboard
Google Checkout: یک سرویس پردازش فرایندهای خرید آنلاین و پرداخت آنلاین می باشد که توسط کمپانی گوگل برای آسان سازی پروسه خرید برای کاربران طراحی شده است. کاربران با ذخیره سازی اطلاعات مربوط به کارت­های اعتباری خود در Google Checkout و پیگیری آن از طریق اکانت گوگل خود می توانند پروسه خرید را تنها با یک کلیک (بر روی دکمه ای که پس از فعال سازی این سرویس برای شما بر روی صفحات خرید اینترنتی ظاهر می گردد) انجام دهند و مراحل ارسال آن را در اکانت گوگل خود پیگیری نمایند.
Google Chrome: یکی از مرورگرهای بسیار مشهور و محبوب در میان کاربران که در آن طراحی های ساده و تکنولوژی پیچیده ای به منظور سریعتر، امن تر و آسان تر نمودن استفاده از وب برای کاربران بکار برده شده است. گوگل کروم از موتور جاوااسکریپت جدیدی به نام V8 استفاده می‌کند که موتوری کدباز و یکی از زیر مجموعه‌های پروژه کرومیوم (Chromium) است که توسط گوگل در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شده است و تمرکز این مرورگر روی سرعت و بازدهی بالا در بارگذاری صفحات وب است که در این مدت کوتاه که از عرضه آن می‌گذرد به این هدف نائل آمده است و بسیاری از مرورگرهای پیش از خود را پشت سر گذاشته است.
Google Chromecast: کروم کست یک دانگل مبتنی بر پورت USB است که توسط کمپانی گوگل طراحی شده است. این وسیله ابعادی به اندازه یک فلش مموری دارد و برای کاربران این امکان را ایجاد می کند که ویدیوها و فیلم های مورد نظرشان را از تبلت و یا تلفن همراه هوشمند به تلویزیون انتقال دهند. در حالت عادی همه آنچه که برای استفاده از Chromecast می بایست انجام داد اتصال کروم کست به تلویزیون، قراردادن آن در شبکه WiFi، بروزرسانی آن و نصب نرم افزارهای مورد نیاز برای برقراری ارتباط با آن است.Google Chromecast
Google Chrome Sync: یک ابزار مبتنی بر گوگل است که برای کاربران این امکان را فراهم می کند که بوک مارک ها و یا وب سایت­های نشانه گذاری شده خود را در هر کامپیوتری که با آن کار می کنند وارد نمایند. برای این منظور کاربران باید هنگامی که بر روی یک کامپیوتر کار می کند و می خواهد وب سایتی را بوک مارک نماید به سامانه اکانت گوگل خود وارد شود، این اطلاعات در اکانت گوگل شخص ذخیره می شود و زمانی که شخص بر روی هر کامپیوتر دیگری که می خواهد از آن استفاده نماید، از طریق گوگل کروم وارد به اکانت گوگل خود وارد شود، تمامی اطلاعات برای شخص بازیابی می گردند و همچنین اطلاعات جدید نیز در اکانت شخص ذخیره سازی شده و در سایر سیستم ها قابل بازیابی می باشند.
Google Chromebook: کروم بوک یک رایانه شخصی و چیزی شبیه به یک نوت بوک است با این تفاوت که سیستم عامل آن، یک سیتم عامل طراحی شده توسط کمپانی گوگل کروم است و به همین نام (سیستم عامل گوگل کروم) شناخته می شود. سیستم عامل کروم بوک به گونه ای است که در آن منوی استارت یا هر چیز دیگری که ما را به یاد سیستم عامل های معمول بیاندازد، وجود ندارد و در عوض همه آنچه در این سیستم عامل در اختیار کاربر قرار داده می شود یک صفحه ورود زیبا به همراه یک مرورگر است و فقط همین. در واقع این کروم بوک برای کاربرانی مناسب است که همواره به جستجو در اینترنت می پردازند.
Google Chromebook Pixel: کروم بوک پیکسل نیز مانند کروم بوک چیزی شبیه به یک نوت بوک یا یک لپ تاپ به شدت نازک و کم حجم و سبک است. در واقع کروم بوک پیکسل همان کارکردهای کروم بوک را دارد اما ظاهر دستگاه اندکی زیبا تر شده و به جای صفحه نمایش عادی بر روی آن از صفحه نمایش لمسی استفاده شده است. از این رو این دستگاه گران قیمت تر از کروم بوک است، البته شایان توجه است که این دستگاه نسبت به دستگاه کروم بوک از سخت افزاری قوی تری و بهتری برخوردار است و از این رو کار را برای کاربران آسان تر خواهند نمود.
Google Chromium: گوگل کرومیوم نیز مانند گوگل کروم یک مرورگر وب است و یکی از تفاوت ها اصلی آن با گوگل کروم در آن است که قابلیت نصب و اجرا در پلتفرم های دیگر را نیز دارا می باشد (بجز ویندوز قابلیت نصب بر روی لینوکس و مک و… را نیز دارد). درواقع گوگل کرومیوم را می توان به نوعی نسخه پایه ای و کدباز گوگل کروم نامید که در آن برخی امکانات گوگل کروم مثل فلش پلیر، PDF reader ، امکان بروز رسانی اتوماتیک و … وجود ندارند.
Google Classroom: یک نرم افزار بسیار کاربردی برای برگزاری کلاس های درس بدون نیاز به حظور فیزیکی دانش آموزان می باشد. دانش آموزان می توانند به جای صرف زمان برای حضور یافتن در کلاس درس از این برنامه استفاده نموده تا از مطالب درسی بهرمند گردند. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که معلمان می توانند با استفاده از آن دانش آموزان را به سادگی به کلاس اضافه نموده و به آنها یک کد دانش آموزی اختصاص دهند و یا از کلاس حذف نمایند. این ابزار به معلمان کمک می کند که علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه ها، ارتباطات خود را با دانش آموزان بهبود دهند. این برنامه برای کسانی که Google Apps for Education را دارند در دسترس است و هماهنگی خوبی با برنامه های دیگر گوگل نظیر Gmail, Dirve و Docs دارد.
Google Cloud Platform: گوگل کلود پلتفرم (Google Cloud Platform) یک سرویس گوگل است که امکان کلود کامپیوتینگ را برای کاربران فراهم می آورد این سرویس زیرساخت قدرتمندی از گوگل است که سرعت بالای شبکه، سرورها و نرم افزار آن را نسبت به دیگر سرویس ها متمایز می کند.این سروریس امکانات بسیاری را برای توسعه دهندگان برنامه های کاربردی و یا وب ارائه می دهد تا آن ها بتوانند اپلیکیشن های خود را در یک زیرساخت قدرتمند و امن بسازند، تست کنند و توسعه بدهند.
Google Cloud Print: گوگل کلود پرینت نرم افزاری است که امکان پرینت گرفتن را بر روی هر وسیله، سیستم عامل و مرورگری بدون نصب درایورهای پرینتر امکان پذیر می کند. با استفاده از این ابزار کاربران قادر خواهند بود که مطالب مورد نیاز خود را حتی اگر بر روی تلفن همراه آنها و یا درون ایمیل یا جیمیل آنها قرار داشته باشد پرینت بگیرند. شعار گوگل برای این محصول “پرینت از هر کجا و هر ابزاری ” است. این تکنولوژی پرینترها را به وب متصل کرده و استفاده از آنها را با استفاده از هر سیستم عامل و هر ابزاری ممکن می سازد.
Google Code: یک فضای آنلاین است که برای تبادل نظر میان کدنویسان و طراحان نرم افزارهای مختلف بوجود آمده است تا با یکدیگر به تبادل نظر و اشتراک گذاری کدهای مورد نظرشان بپردازند. در این فضا تمامی ابزارها توسعه نرم افزار گوگل و منابعی که توسعه دهندگان نرم افزارها به آن نیاز خواهند داشت موجود می باشد.
Google Consumer Surveys: ابزاری است که می تواند اطلاعاتی درباره وضعیت بازار اینترنت و مشتریان یا به عبارت بهتر مصرف کنندگان اینترنت در اختیار طراحان سایت و کسانی که می خواهند تجارت ها اینترنتی انجام دهند، قرار دهد. با استفاده از این ابزار افرادی که تجارت های اینترنتی انجام می دهند می توانند در کمترین زمان، قابل اطمینان ترین آمارها و اطلاعات را درباره وضعیت بازار کالاها و سرویس های مختلف در اینترنت بدست آورده و بهترین و معقول ترین تصمیمات را برای تجارت خود بگیرند.
Google Contacts: ابزاری است که برای کاربران تلفن های همراه هوشمند امکان ذخیره سازی، سینک کردن و مدیریت مخاطبین را فراهم می نماید، این سرویس به صورت ابری یا Cloud می باشد و کلیه اطلاعات مربوط به هر یک از مخاطبان اعم از شماره تلفن، آدرس، ایمیل و … را که شما در یک گوشی سینک شده با آن وارد کرده باشید را می تواند در اکانت گوگل فرد ذخیره نماید. در این صورت دیگر نیازی نیست که کاربران نگران از دست رفتن اطلاعات آنها در صورت بروز مشکل در تلفن همراهشان باشند، بلکه می تواند با استفاده از اکانت گوگل خود به سادگی آنها را بازیابی کنند.
Google Contact Lens: این ابزار طراحی شده توسط کمپانی گوگل یک نوع لنز هوشمند است که با چشم بیمار در تماس است و میزان گلوکوز موجود در اشک بیمار را اندازه گیری می کند. این ابزار برای کمک کردن به بیماران دیابتی طراحی شده است.
Google Contributor: برنامه­ ای است که توسط گوگل راه ­اندازی شده و که به کاربران شبکه­ گوگل اجازه می­دهد تا سایت­های مرتبط به گوگل را بدون تبلیغاتی که توسط گوگل در سایت قرار داده شده است، مشاهده کنند. این برنامه با سایت­های برجسته مانند Onion و Mashable به منظور تست این سرویس آغاز شد. از سال ۲۰۱۵ این برنامه برای هر کاربری در ایالات متحده قابل دسترسی است. این نکته قابل توجه است که این سامانه فقط تا پایان سال ۲۰۱۶ ثبت نام انجام می­دهد.
Google Correlate: این سرویس برای بررسی همبستگی بین کلمات جستجو راه­ اندازی شده است. در واقع این سرویس یکی از خدمات کنسول جستجوی گوگل است و برای جستجوی کلیدواژه ها برای سئو اهمیت دارد. با استفاده از این سرویس می­توان کلمات مرتبط با یکدیگر را در جستجو­ها پیدا کرده و فراوانی جستجوی آنها را در مناطق مختلف مورد آنالیز قرار داد. شما می­توانید یک کلمه را به این سرویس بدهید و نمودار فراوانی جستجوی آن کلمه را از این سامانه دریافت کنید.
Google Creative Lab 5: یک اپلیکیشن برای کار به وسیله­ وب است که برای دعوت از طراحان، کد نویسان، نویسندگان، متخصصان انیمیشن­ و… طراحی شده است. گوگل به این طریق کارمندان جدید خود را انتخاب کرده و مورد ارزیابی قرار می­دهد.
Google Cultural Institute: این سامانه یک موزه­ مجازی است که آثار میلیون­ها هنرمند را در کنار هم گرد آوری کرده است. این یک ابزار فرهنگی است که همگان می­توانند با مراجعه به آن آثار موجود در این موزه­ دیجیتال را مورد بازدید قرار دهند. در این مجموعه اعضا تلاش می­کنند تا با همکاری موسسات مختلف نمایش­گاه ها و آرشیو­های آنلاین را در دسترس عموم قرار دهند. در این مجموعه آثاری از موزه­ های انگلیسی، موزه­ گالیله در فلورانس، موزه­ Auschwitz-Birkenau و همچنین موزه­ Polish History و بسیاری آثار دیگر بصورت آنلاین فراهم شده است. همچنین خاطرات بزرگانی همچون نلسون ماندلا و نسخه ­های خطی منتشر نشده از او در این سامانه قابل مشاهده است.
Google Currents: این ابزار یک اپلیکیشن برای مشاهده­ مجله­ های اجتماعی بصورت آنلاین است که توسط گوگل به مخاطبان ارائه می­شود. این ابزار جایگزین Google Play Newsstand است. این اپلیکیشن برای اندروید و IOS ارائه شده است. با این ابزار کاربران می­توانند اخبار و مقالات را بصورت بسیار زیبا و به آسانی مطالعه کنند. بسیاری از وب­سایت های معتبر خبری در مجموعه­ این ابزار موجود است و دسته بندی­های این ابزار این امکان را به کاربران داده است تا به آسانی به محتوای دلخواه خود دسترسی داشته باشند.
Google Custom Search Engine: این سامانه به کاربران اجازه می­دهد تا در وب­سایت خود یک موتور جستجو داشته باشند تا کاربران وب سایت آنها بتوانند اطلاعات مورد نیازشان را در وب سایت جستجو کنند. از آنجایی که این موتور جستجو به هسته­ اصلی موتور جستجوگر گوگل وابسته است، کیفیت خوبی در جستجوها به کاربران ارائه می شود و نتایج مرتبط برای آنها به نمایش گذارده می­شود. افراد می­توانید در این سامانه محدودیت­ هایی را اعمال کنید تا نتایج مطابق با خواسته­ آنها به نمایش در آید. آنها می­توانند موتور جستجوی خود را کاملا شبیه به موتور گوگل راه­ اندازی کنند. از طرف دیگر با اعمال تنظیماتی می­توانند بر نمایش نتایج خودتان در مقایسه با نتایج دیگر تاکید بیشتری داشته باشند. همچنین می­توانند نتایج شخصی را از نتایج کلی حذف نمایند.
Google Dashboard: این سامانه تمامی اطلاعات و ابزارهایی که گوگل در اختیارتان قرار داده است را به صورت یکجا برای شما به نمایش می­گذارد. Contacts ، Docs ، FeedBurner ، Webmaster Tools ، Plus ، Groups ، iGoogle ، YouTube، GMail ، Google Music by Google Beta ، Connections and Content ، Talk ، Tasks ، Voice ، Picasa Web Albums ، Reader ، Sites ، Social Web History همگی ابزارهایی هستند که در داشبورد گوگل در اختیارتان قرار داده شده­ اند.
Google Design: یک کمپین گروهی است که توسط گوگل اداره می­شود تا در آن طراحان، نویسندگان و توصعه دهندگان وب در تیم­های جداگانه به تولید ابزارها، منابع، رخدادها و انتشاراتی می­پردازند که طراحی های آینده­ گوگل چه در داخل شرکت و چه در خارج آن را مورد حمایت و پشتیبانی قرار می­دهد.
Google Desktop: با این ابزار می­توانید در رایانه­ خود به همان آسانی که در گوگل جستجو انجام می­دهید، به جستجو بپردازید. امکاناتی همچون ساعت، تقویم، دفترچه­ یادداشت و … از دیگر امکاناتی است که این ابزار در اختیار کاربران خود قرار می­دهد.
Google Developers: این سامانه سایتی از گوگل است که به منظور توسعه­ نرم افزارها، رابط­های کاربری برنامه­ سازی و منابع تکنیکال راه اندازی شده است. در این سایت گروه­هایی جهت بحث و تبادل نظر توسعه­ دهندگانی که از ابزارهای توسعه دهنده­ی گوگل (Google’s developer products) استفاده می­کنند، راه اندازی شده است.
Google Translate: یک دیکشنری آنلاین رایگان که توسط کمپانی گوگل طراحی شده است و قابلیت ترجمه از هر زبانی به زبان دیگر را دارد و محدود به چند زبان مخصوص نیست.
Google Directory: یک وب دایرکتوری یا وب سایت مرجع است که سایر وب سایت ها را براساس زمینه فعالیت آنها دسته بندی می نماید، که هاستینگ آن برعهده گوگل می باشد. این وب دایرکتوری که توسط کمپانی گوگل ایجاد شده است ۱۴ رده یا گروه مختلف برای گروه بندی وب سایت های را شامل می شود.
Google Display Network: ابزاری است که کاربران می توانند با استفاده از آن تبلیغاتی در اینترنت ایجاد نمایند. این ابزار امکانی برای صاحبان وب سایت ها و تاجران فراهم می کند که از طریق آن می توانند با ایجاد تبلیغات در فرمت های گوناگونی در سرتاسر دنیای دیجیتال با مشتریان ارتباط برقرار نمایند. شبکه گسترده Google Display Network بیش از ۲ میلیارد وب سایت را شامل می شود که این بدان معنی است که این شبکه به بیش از ۹۰% کاربران اینترنت دسترسی دارد و می تواند برای آنها تبلیغاتی انجام دهد. بوسیله Google Display Network تاجران می توانند هنگامی که کاربران درحال مشاهده ویدیو در یوتیوب هستند، درحال جستجوی یک مفهوم در اینترنت هستند، در حال بررسی ایمیل هایشان هستند و … برای آنها تبلیغاتی را به نمایش در بیاورد.
Google Docs: این ابزار گوگل داکس یا سندنگار گوگل نامیده می شود و به کاربران این امکان را می دهد که در هر کجا که هستند بتوانند اسنادی را ایجاد نموده و آنها را ویرایش نمایند. محیط این ابزار بسیار شبیه به محیط نرم افزار Word می باشد و در این ابزار نیز مانند Word قلم های متفاوتی برای نوشتن در سایزها و رنگ های متعدد وجود دارد و امکان اضافه کردن تصاویر و سایر طراحی ها نیز در آن ایجاد شده است. این ابزار به کاربران کمک می کند که در هرکجا که هستند بتوانند با استفاده از گوگل اکانت خود و یا حساب کاربری خود در گوگل به اسناد ایجاد شده خود دسترسی داشته باشند و همچنین می توانند به دیگران نیز اجازه دسترسی به یک سند را بدهند تا چند نفر بتوانند به صورت همزمان بر روی یک سند کار کنند.
Google Domains: این سرویس برای ارائه دامنه به کاربران برای ایجاد وب سایت است که از جمله بهترین سرویس های میزبانی بوده و از لحاظ امنیت و پشتیبانی بهترین خدمات را به کاربران ارائه می دهند.
Google Drive: گوگل درایو یک سرویس ذخیره سازی اطلاعات به صورت ابری یا مجازی است که برای کاربران این امکان را فراهم می کند که فایل های مدنظر خود را در یک مکان امن آپلود کنند و هرکجا که به آنها نیاز داشتند با در اختیار داشتن یک کامپیوتر متصل به اینترنت به سادگی آنها را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهند. گوگل درایو برای هر کاربر مقدار حافظه ۵ گیگابایت به صورت رایگان و پیش فرض در نظر گرفته است که کاربران می توانند در صورت تمایل و نیاز به فضای بیشتر از ۲۵ گیگابایت تا ۱۶ ترابایت فضای مازاد خریداری نمایند.
Google Duo: این ابزار یک اپلیکیشن برای برقراری تماس ویدیویی است که توسط کمپانی گوگل تولید شده است، استفاده از این اپلیکیشن برای سیستم های مبتنی بر اندروید و ios امکان پذیر است. یکی از دلایل اصلی موفقیت این ابزار آن است که سرعت و کیفیت خوبی را در تماس های تصویری برای کاربران فراهم می نماید.
Google Earth و Google Mars: این ابزارها برای دادن اطلاعات جغرافیایی به کاربران توسط کمپانی گوگل طراحی شده اند. گوگل ارث یک نقشه معمولی و ساده به کاربران ارائه نمی دهد بلکه تصاویری واقعی و بسیار با کیفیت و دقیق از هر محلی در کره زمین که کاربر به آنها علاقه داشته باشد را می تواند برایش نمایش دهد، جستجو در برنامه گوگل ارث می تواند با استفاده از نام محله، شهر یا کشور انجام شود اما این جستجوها می تواند حتی با استفاده از کدپستی آن محل نیز انجام گیرد.

کاربر می تواند با استفاده از این ابزار بر فراز محل مورد نظر خود حرکت کرده و خیابان ها، کوچه ها و حتی خانه ها را نیز مشاهده نماید. علاوه بر اطلاعات جغرافیایی این برنامه می تواند اطلاعات دیگری نیز در اختیار کاربران قرار دهد، این اطلاعات می تواند شامل اطلاعات سیاسی، اجتماعی و آمارهای گوناگون مربوط به یک ناحیه باشد. به عنوان مثال کاربران می‌توانند با استفاده از این برنامه نمایی از یک شهر را با تمام خصوصیات و لایه های اطلاعاتی آن از جمله اطلاعاتی راجع به جمعیت، اطلاعات مکانی، آمارهای متعدد در زمینه‌های گوناگون و حتی آمار جرائم آن منطقه را در دسترس داشته باشند.

Google Express: گوگل اکسپرس یک نرم افزار تولید شده توسط کمپانی گوگل است که امکان خرید از فروشگاه های اطراف از طریق اینترنت و تحویل گرفتن اجناس مورد نظر درب منزل را برای کاربران فراهم می کند. این نرم افزار در صرفه جویی زمان به کاربران کمک می کند و برای استفاده از آن تنها لازم است که کاربران این نرم افزار و یا اپلیکیشن اندروید آن را دانلود کرده و در آن به صورت رایگان عضو شوند تا یک حق عضویت ۶ ماهه رایگان در اختیار آنها قرار گیرد و بتوانند با استفاده از آن خریدهای خود را به سادگی از داخل منزل انجام دهند.
Google Fast Flip: ابزاری است که برای کاربران امکان مطالعه اخبار جدید را فراهم می کند. به عبارت دیگر این ابزار اخبار را از مجله های خبری مختلف جمع آوری نموده و این امکان را فراهم می کند که کاربر بتواند در میان سیل این اخبار بچرخد و اخبار مدنظر خود را مطالعه نماید.
Google Feed Burner: فید برنر یک شرکت خدماتی است که توسط گوگل خریداری شده و در زمینه­ خدمات تحت وب فعالیت می­کند. خروجی این شرکت ابزارهایی است که به صاحبان سایت­ها کمک می­کند تا بتوانند محتوای مناسبی را برای سایت خود تولید کنند. این سامانه برای صاحبان سایت­ها این امکان را فراهم می­کند تا بدون مراجعه به وب­سایت­های دیگر از محتوای به روز شده­ی آنها با خبر شوند. به فیدبرنر خبرنامه­ ایمیلی آنلاین نیز گفته می­شود. چراکه در این سامانه اخبار به­ روز شده­ سایت توسط ایمیل به کاربران سایت اعلام می­شود.
Google Fi: این پروژه یک اپراتور شبکه­ مجازی متعلق به گوگل است که با هدف پوشش بهتر خدمات بی­سیم برای کاربران تلفن­های همراه کلید خورده است. این پروژه از میان پوشش وای فای و ۴G LTE Networks، بهترین شبکه­ اینترنتی را به شما ارائه می­دهد. در این پروژه گوگل با سه شرکت Sprint، T-Mobile و S. Cellular همکاری می­کند تا سرویس­های مد نظر خود را به کاربران ارائه دهد.
Google Fiber: این سامانه یک پهنای باند شبکه­ اینترنت است که سرعت انتقال داده را به۱۰۰ برابر حالت کنونی افزایش می­دهد. این پروژه بطور آزمایشی راه اندازی شده و با استفاده از فیبر نوری سرعت اینترنت تا ۱ گیگابیت در ثانیه را فراهم می­کند. با استفاده از این سرویس کاربران می­توانند بدون قطعی ارتباطات ویدئویی با کیفیت HD داشته باشند یا بصورت آنلاین به تماشای ویدئوهای اینترنتی بسیار باکیفیت پرداخته و بطور آنلاین بازی کنند. این سرویس اکنون اینترنت نیم میلیون آمریکایی را فراهم کرده است.
Google Finance: این سامانه اطلاعات بسیاری را در مورد سهام، سرمایه­ گذاری­ها و شرکت­های مرتبط در اختیار کاربران قرار می­دهد. این سرویس به سرمایه ­گذاران و تاجران خدمات بسیار ارزشمندی ارائه می­دهد و با این ابزار به راحتی می­توان آمار و ارقام بازار را تجزیه و تحلیل نمود.
Google Fit: این ابزار با استفاده از سنسورهای گوشی­های هوشمند فعالیت­های ورزشی کاربران را ثبت می­کند. سپس با انجام آنالیزهایی به کاربران اطلاعاتی از وضعیت جسمانی و سلامتی آنها ارائه می­کند. با مراجعه به وبسایت گوگل فیت می­توانید حساب کاربری خود را فعال نموده و از امکانات این ابزار بهره­ مند شوید.
Google Flight Search: با این ابزار گوگل کاربران می­توانند پرواز خود را از یک لیست ساده انتخاب نمایند، مقصد خود را در روی نقشه جستجو کنند و داده ­های سفر خود را با کمترین هزینه از طریق این سامانه بدست آورند. پس از برجام پروازهای داخلی ایران نیز به این سامانه­ی گوگل اضافه شده است و کاربران می­توانند پروازهای خود را از طریق سامانه­ جستجوی پروازهای گوگل ردیابی و پیگیری نمایند.البته برای خرید بلیط هواپیما از سامانه سامتیک میتوانید اقدام کنید.
Google Fonts:این پایگاه داده باز به کاربران فضای وب اجازه می­دهد تا از فونت­های مختلف در وب­سایت­های خود استفاده کنند. بیش از ۸۰۰ فونت مختلف در این سامانه وجود دارد که می­توان از آنها در وب­سایت استفاده نمود.
Google Fuchsia: Fuchsia یک سیستم عامل جدید است که در حال تکمیل توسط گوگل بوده و برای گوشی­های تلفن همراه و رایانه ­های مدرن شخصی طراحی شده است. بطور دقیق هنوز مشخص نیست که گوگل با این سیستم عامل کجا را هدف قرار داده است اما به زودی اخبار آن در فضای مجازی منتشر خواهد شد.
Google Fusion Tables: این سرویس توسط گوگل به منظور مدیریت داده ها ارائه شده است. Fusion Tables می­تواند به برای جمع آوری، نمایش و به اشتراک گذاری جداول داده ها مورد استفاده قرار گیرد. در این سامانه داده ­ها در جداول چندگانه دسته بندی می­شوند که کاربران اینترنت می­توانند آنها را مشاهده و دانلود کنند. در حال حاضر هر کاربر می­تواند تا ۲۵۰ مگابایت داده را در این سامانه آپلود کند. داده های این سامانه را می­توان به شکل چارت، نمودارهای میله ­ای، پلات­های خطی، جدول زمان­بندی و … تبدیل نمود و برای مقاصد مختلف از آن بهره گرفت.
Google Friend Connect: این سامانه یک شبکه­ اجتماعی بود که از سال ۲۰۰۸ راه ­اندازی شد و در سال ۲۰۱۲ به کار خود خاتمه داد. این سامانه همانند فیسبوک به کاربران اجازه می­داد تا یک پروفایل شخصی بسازند و در آن اطلاعات خود را آپلود کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند.
Google Gears: یک افزونه برای مرورگرهای فایرفاکس و اکسپلورر است که یک ویژگی مجزا را به مرورگرها اضافه می نماید، این ویژگی امکان استفاده از برخی فایل های آنلاین را به صورت آفلاین فراهم می کند. تکنولوژی Google Gears که در حال حاضر نسخه آزمایشی (beta) آن موجود و در دسترس کاربران است، یک محیط توسعه تحت وب سورس آزاد (open source) است که امکان ادامه استفاده از برنامه‌های تحت وب بدون وجود ارتباط با کارگزار از طریق شبکه یا اینترنت را فراهم می‌سازد. به بیان دیگر این تکنولوژی امکانی فراهم می کند که اگر در حالت عادی با قطع ارتباط شبکه‌ای یا اینترنتی تمامی برنامه‌های تحت وب بدون امکان اجرا باقی می‌مانند، به کمک این محیط می‌توان استفاده از برنامه را ادامه داد و در زمان ارتباط مجدد، تغییرات اعمال شده در حالت آفلاین را به کارگزار اصلی منتقل نمود.
Google Glass: عینک گوگل یا گوگل گلاس یک نمایشگر قابل پوشیدن (Wearable) است که به صورت یک سربند و یا عینک بسیار نازک ارائه می شود. این تکنولوژی در واقع یک کامپیوتر است که در قالب یک ابزار قابل پوشیدن ارائه شده است. این عینک قابلیت های متعدد از جمله عکاسی، فیلم برداری، بلوتوث، اتفاده از اینترنت به صورت وای فای و … می باشد. این عینک می تواند دستورات صوتی از کاربران دریافت نماید و آنها را مورد پردازش قرار دهد، همچنین کاربران می توانند با استفاده از این ابزار فرامین لازم را به موبایل یا سایر گیرنده های دیجیتالی اطراف منتقل کند. علاوه بر این عینک گوگل مجهز به یک دوربین می باشد که می تواند وقایع اطراف را ثبت و پردازش نماید.
Google Go: گوگل گو یک زبان برنامه نویسی است که توسط کمپانی گوگل ایجاد شده است، این زبان برنامه نویسی دارای زباله جمع کن بوده، هم روند و ترجمه شده می باشد. این زبان برنامه نویسی هم اکنون در تعدادی از سامانه های اجرایی گوگل نیز مورد استفاده قرار می گیرد، مترجم این زبان برنامه نویسی از لینوکس، Mac OS، ویندوز و انواع سیستم عامل های BSD پشتیبانی می نماید.
Google Groups: یکی دیگر از ابزارهای ایجاد شده توسط کمپانی گوگل برای برقراری ارتباط میان کاربران و بحث و تبادل نظر در بین آنها، Google Groups می باشد. این ابزار به کاربران اجازه می دهد که بحث هایی را ایجاد کرده و یا در بحث هایی که دیگران آن را ایجاد نموده اند شرکت کرده و نظرات خود را اعلام نمایند. این ابزار قلم ها و رنگ های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا نوشتار خود را به هر فرمی که می خواهند تزیین نمایند. امکان اشتراک گذاری تصاویر و دیگر فایل ها نیز توسط این ابزار وجود دارد، میان برنامه های بسیاری در این ابزار با استفاده از کلیدهای ترکیبی ایجاد شده است که کار را برای کاربران آسان می کند.
Google Hangouts: یکی دیگر از امکانات ارتباطی گوگل، Google Hangouts است که این اپلیکیشن جایگزینی برای پیام رسان قدیمی گوگل با نام Google Talk می باشد. این ابزار علاوه بر ایجاد امکان چت کردن، امکان برقراری تماس های ویدیویی را نیز برای کاربران ایجاد نموده است. این اپلیکیشن علاوه بر اندروید بر روی ios و کامپیوترهای شخصی نیز قابل استفاده می باشد. این ابزار امکانات متعددی را برای کاربران فراهم می نماید که از جمله آنها می توان امکان چت گروهی، امکان بروز رسانی جیمیل چت به Hangouts و استفاده از این ابزار به جای ابزار چت جیمیل، امکان استفاده از این ابزار در Google + ، امکان برقراری تماس های ویدیویی گروهی و ایجاد افکت بر روی تماس های ویدیویی و…
Google Helpouts: یک ابزار همکاری و کمک رسانی آنلاین رایگان است که برای افراد متخصص امکان انتشار مهارت های خود از طریق ویدیو را فراهم می کند و همچنین افرادی را که نیاز به کمک دارند به فرد متخصص در آن زمینه متصل می کند تا افرادی که یک مشکل و یا یک سوال در زمینه مشخص دارند از طریق تماس ویدیویی و یا مشاهده ویدیوهایی که فرد متخصص قبلا آنها را ضبط و اشتراک گذاری نموده است، مشکل خود را برطرف نمایند.
Google Health: این ابزار برای ذخیره کردن اطلاعات مربوط به سلامت شخص و یا به عبارتی اطلاعات پزشکی کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. کاربران می توانند اطلاعاتی از جمله اطلاعات اولیه شخصی مثل قد و وزن، اطلاعات مربوط به داروهایی که مورد استفاده قرار می دهند، چیزهایی که به آنها آلرژی دارند، نتایج آزمایش های مختلف که به دستور پزشک انجام می دهند و هر مساله ای مربوط به سلامتی خود را در این ابزار ذخیره کرده و آن را با افراد دیگر در صورت تمایل اشتراک گذاری نمایند. این ابزار به کاربران کمک می کند که یک پروفایل سلامتی شبیه به یک پرونده پزشکی برای خود ایجاد نمایند.
Google History: این سرویس که با نام My Activity نیز شناخته می شود تمامی اطلاعات مربوط به فعالیت های شما در اینترنت را ذخیره می کند. برای مثال شما با وارد کردن اکانت گوگل خود در این ابزار می توانید تمامی فعالیت های خود در اینترنت اعم از تمامی عباراتی که جستجو نموده اید، ویدیوهایی که مشاهده نموده اید و وب سایت هایی که به آنها مراجعه کرده اید را بررسی و ویرایش نمایید. در واقع این ابزار نوعی Web History است که برای کاربران این امکان را فراهم می­کند که در هر مکانی و با هر سیستمی به اینترنت متصل باشند بتوانند این Web History را مشاهده و مدیریت نمایند.
Google Home: این ابزار نوعی اسپیکر هوشمند است که می تواند به عنوان یک کنترل برای ابزار هوشمند داخل خانه مورد استفاده قرار بگیرد. Google Home حساس به صدای فرد می باشد و فرد می تواند دستوراتی را به صورت گفتاری به این ابزار بدهد. مثلا کاربر می تواند ازGoogle Home بخواهد که موسیقی پخش کند و یا هر وسیله هوشمند قابل کنترل دیگری مثل تلویزیون و ضبط صوت را کنترل کند.
Google Hotel Finder : این ابزار به منظور یافتن هتل ­ها بصورت آنلاین و مقایسه­ آنها با یکدیگر طراحی شده است. در این سامانه قیمت، رتبه، تعداد ستاره و دیگر اطلاعات هتل­ها را می­توان یافت. همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد تا با مراجعه به این سامانه اطاق مورد نظر خود را رزرو نمایند. همچنین این سامانه­ هوشمند مکان هتل­ها را برای شما روی نقشه به نمایش در­می­آورد. این سرویس همچنین پیشنهاداتی را برای اقامت با حداقل هزینه به کاربران ارائه می­کند.برای رزرو هتل از سامانه هایی مانند هتلوکس هم میتوانید استفاده کنید
Google Ideas) jigsaw): این سامانه به منظور یافتن چالش­های جهانی و حل این چالش­ها با روش­های تکنولوژی محور توسط گوگل راه اندازی شده است. این سامانه محصولاتی را بوجود می­آورد تا از آزادی بیان حمایت کرده و اطلاعات را به کسانی که به آنها نیاز دارند (آن دسته از افراد که درگیر خشونت و افراط گرایی هستند) انتقال دهد.
Google Image Search و Similar Images : این سامانه به کاربران اجازه می­دهد تا بوسیله­ یک عکس، به جستجوی عکس­ها و وب­سایت­هایی که این عکس یا مشابه آن را انتشار داده بپردازد. همچنین با این سامانه می­توان همان عکس را با ابعاد متفاوت پیدا کرد. یک راه برای جستجو بوسیله­ تصویر این است که در صفحه­ اصلی گوگل به قسمت image مراجعه کرده و در آنجا در نوار جستجو روی آیکن دوربین عکاسی کلیک کنید. در اینجا می­توانید عکس مورد نظر خود را بارگذاری کرده و جستجو را انجام دهید. راه دیگر این است که از drag & drop استفاده کنید و جستجو را انجام دهید.
Google Inbox : گوگل اینباکس سرویس دیگری از گوگل است که برای سامان دادن به ایمیل­ها و مدیریت آنها ارائه شده است. با این ابزار می­توان ایمیل­های به هم ریخته را به آسانی طبقه بندی و مدیریت نمود. برای راه­ اندازی این اکانت نیاز است تا اکانت گوگل شما فعال باشد. این سامانه همچنین امکانات دیگری همچون مشاهده­ی هایلایت­های داخل ایمیل­ها را در اختیار کاربران قرار داده تا دیگر نیاز نباشد کاربران تمامی ایمیل­ها را باز نموده و از محتوای آن مطلع شوند. یادآوری ایمیل، باز نمایش ایمیل، نمایش خبرنامه­ ها و… از دیگر امکانات این سامانه است.
Google In Quotes: این سرویس امکان جستجوی نقل قول­ها را در اخبار گوگل برای کاربران فراهم می­نماید.
Google Input Tools: این ابزار یکی از کارامدترین ابزارهای تایپ است که به کاربران اجازه می­دهد تا بصورت انگلیسی بنویسند و به یک زبان دیگر متن خود را دریافت نمایند. برای مثال در صورتی که با این سامانه شما بصورت فینگلیش (یعنی تایپ فارسی با کلمات لاتین) تایپ کنید نتیجه بصورت فارسی بر روی مانیتور برای شما به نمایش در خواهد آمد. ابزار ورودی Google برای ویندوز در حال حاضر به ۲۲ زبان مختلف موجود است: امهری، عربی، بنگالی، فارسی، یونانی، گجراتی، عبری، هندی، کانادا، مالایالام، مراتی، نپالی، اوریا، پنجابی، روسی، سانسکریت، صربی، سینهالی، تامیل ، تلوگو، تیگرینیایی و اردو.
Google Keep: اپلیکیشن گوگل کیپ، یادداشت‌های شما را در گوگل درایو بصورت یکپارچه ذخیره می­کند. به این ترتیب کاربر می­تواند از هر پلتفرمی به یادداشت­های خود دسترسی داشته باشد و در صورت نیاز آنها را ویرایش نماید. در این سامانه هم می­توان بصورت متنی یادداشت برداری انجام داد و هم می­توان به ضبط صوت و تصویر پرداخت. یک قابلیت جالب این اپلیکیشن این است که با ذخیره­ی یک مکان خاص در آن هر بار که کاربر در آن موقعیت جغرافیایی تردد نماید این اپلیکیشن به او هشدار خواهد داد. این ابزار برای مشخص کردن مراکز خرید، مکان­های ورزشی و … بسیار سودمند است.
Google Knol : این پروژه، یکی از پروژه­ هایی بود که با مدیریت گوگل به انجام رسید و هدف آن جمع آوری مقالات در طیف وسیعی از موضوعات معرفی شد. در واقع این سامانه یک دانش­نامه آزاد همانند ویکیپدیا با تفاوت­های جزئی بود. این پروژه در سال ۲۰۰۷ کلید خورد و شروع به انتشار مقالاتی در زمینه­ های سلامت نمود. این پروژه پایان کار خود را در سال ۲۰۱۲ اعلام نمود.
Google Latitude : ابزاری است که کاربران با استفاده از آن می توانند در هر لحظه از محل دوستان خود مطلع گردند. کاربران می توانند با نصب برنامه Google Latitude و افزودن افراد مورد نظر به لیست خود می توانند در هر لحظه از محلی فعلی افراد مورد نظر خود مطلع گردند. البته باید به خاطر داشته باشید که برای کاربری بتواند فرد دیگری را توسط این ابزار کنترل کند، باید هر دوی این افراد برنامه Google Latitude را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب نموده باشند. این ردگیری ها با استفاده از سیگنال های تلفن همراه انجام می شود و می­تواند برای والدینی که دائما نگران گم شدن فرزندان خود هستند و یا افرادی که آلزایمر دارند بسیار مفید باشد.
Google Lively: این ابزار هم یکی دیگر از ابزار های منسوخ شده­ گوگل است که فعالیت آن در سال ۲۰۰۸ متوقف شد. این ابزار یک محیط مجازی بر پایه­ وب بود و بر این اساس یک راه جدید برای دسترسی به اطلاعات را فراهم می­نمود. در این محیط تا ۲۰ نفر می­توانستند در یک روم به گفتگو و تبادل اطلاعات بپردازند، با این تفاوت که محیط پروفایل هر شخص با طراحی خود او به نمایش در می­آمد و متن­ها بصورت شکل­های کارتونی نمایش داده می­شدند.
Google Local Business Center: ابزاری است که امکان ایجاد لیستینگ در گوگل را برای کاربران فراهم می کند. افراد می توانند با استفاده از این ابزار برای تجارت خود در گوگل یک لیستینگ ایجاد نموده و آدرس، شماره تلفن، ساعت کاری و محل دقیق محل تجارت خود بر روی نقشه را نیز مشخص نمایند. علاوه بر این در ابزار Google Local Business Center صاحبان تجارت ها می توانند روزهایی که در محل کار خود حضور ندارند و برای مثال به مسافرت رفته و یا در تعطیلات به سر می برند را نیز تعیین نمایند و همچنین اگر آدرس محل کار آنها عوض شود می توانند به سادگی آدرس خود را در لیستینگ ایجاد شده تغییر دهند.
Google Loon: ایده طرح ریزی شده توسط کمپانی گوگل که به اینترنت بالنی گوگل نیز شهرت یافته است و اساس کار آن بدین صورت می باشد که اینترنت پرسرعت توسط بالن‌های معلق در هوا به‌صورت هات اسپات به اشتراک گذاشته شده و منطقه وسیعی که در آن کاربران بنا به هر دلیلی از اینترنت محروم شده اند را تحت پوشش اینترنت وایرلس قرار می‌دهند. این طرح می تواند برای مناطق و کشورهای محرومی که در آن افراد دسترسی به اینترنت ندارند و یا زمانی که به دلیل بروز حوادث گوناگون اینترنت یک منطقه قطع می شود مورد استفاده قرار گیرد.
Google Mail: گوگل میل یا جیمیل یک سرویس بسیار آشنا برای تمامی کاربران اینترنت است که توط کمپانی گوگل ایجاد شده است. سرویس جیمیل به دلیل ارائه خدمات بی نظیر به کاربران همچون اختصاص دادن فضای با ظرفیت ۱۵ گیگابایت به صندوق دریافت کاربران، در میان کاربران از محبوبیت بسیاری برخوردار شده است. از دیگر مزایای جیمیل به سایر سرویس های پست الکترونیکی موجود می تواند سبک و ساده بودن رابط کاربری آن، عدم وجود بنرها و تصاویر اضافه، اسکریپت های بسیار سبک، امکان استفاده از ۴۰ زبان مختلف و امکان گفتگوی آنلاین یا چت را نام برد.
Google Maps: یکی دیگر از سرویس های بسیار پرطرفدار گوگل، گوگل مپ یا نقشه های گوگل است که به کاربران در مسیریابی به هنگام مسافرت در جاده ها و شناسایی آدرس های مورد نظر می تواند کمک کند. گوگل مپ نقشه تمامی کشورها، شهرها و حتی راه ها در خود جای داده است و به کاربر اجازه می دهد به راحتی از تمامی محل های مورد نظر خود به وسیله لپ تاپ و یا گوشی های هوشمند تلفن همراه دیدن نماید. یکی از خوصیات مهم نقشه های گوگل مپ سه بعدی بودن آنها است.
Google Map Maker: گوگل مپ میکر یا نقشه ساز گوگل سرویسی است که توسط کمپانی گوگل برای گسترش خدمات و نقشه های ارائه شده توسط کمپانی گوگل در سرویس گوگل مپ ایجاد شده است. نقشه ساز گوگل این امکان را فراهم می کند تا کاربران عادی خودشان بتوانند نقشه های گوگل را تصحیح و تکمیل کنند. سیاست ایجاد این سرویس بدین صورت بود که تولید کنندگان آن معتقد بودند کسانی که در یک منطقه زندگی می کنند و یا محل کار آنها در یک منطقه مشخص است، بهتر از سایر افراد آن منطقه را می شناسند و به همین دلیل اگر آنها نقشه منطقه را بکشند، نقشه کامل­تری بدست خواهد آمد. خوب است بدانید که تمامی نقشه هایی که از کشور ایران در گوگل مپ موجود می باشند توسط کاربران عادی ترسیم شده اند.

۱۰۱- Google Mars:این ابزار یک تصویر مادون قرمز از مریخ به کاربران ارائه می­دهد که با استفاده از آن می­توان پستی و بلندی­ های مریخ را تشخیص داد. این ابزار که در کنار Google Earth به کاربران ارائه شده با استفاده از تصاویری که ناسا از سیاره­ مریخ تهیه نموده، تولید شده است. محققان با استفاده از گوگل مارس می­توانند به کاوش در سیاره­ مریخ پرداخته و از امکانات آن بهره­ مند شوند. البته استفاده از این ابزار تنها مختص محققان نمی باشد بلکه بسیاری کاربران عادی که به تماشای دیگر سیارات علاقه مند می باشند نیز از این ابزار استفاده نموده و تصاویر جالب آن را مشاهده می نمایند. در زیر یکی از تصاویر ارائه شده توسط Google Mars را مشاهده می نمایید.

۱۰۲- Google Mobile : با این اپلیکیشن می­توانید به بهترین ابزارهای گوگل به صورت یکجا دسترسی داشته باشید. سرویس گوگل موبایل محبوب­ترین اپلیکیشن­ها و رابط­ه ای کاربری گوگل را برای ابزار اندرویدی شما فراهم می­آورد، بدون اینکه از شما هزینه­ ای دریافت نماید. از جمله ابزارهای این بسته می­توان به Google Search برای انجام جستجوها، Google Chrome برای وبگردی، YouTube برای مشاهده­ انواع ویدئوها، Google Play Store برای دسترسی به بیش از ۱ میلیون برنامه­ اندرویدی، بزرگترین کتابخانه­ آنلاین و میلیون­ها موزیک و ویدئو، Google Map برای مکان یابی، Google+ برای ارتباط با دیگران و بسیاری از ابزارهای دیگر، اشاره کرد.

۱۰۳-Google Moderator: ابزاری است که به گروه ­های مختلف اجازه می­دهد تا به پرسش­های مختلف رای دهند تا در رخدادها، گردهمایی­ ها و گفتگوها پیرامون آن صحبت شود. در حقیقت با این ابزار می­توان پرسش­هایی را که پاسخ آن برای کاربران محبوبتر است را شناسایی نمود. این ابزار به کاربران اطمینان می­داد که سوال آنها با پاسخ­ها و بازخوردهای دیگران همراه خواهد شد. با استفاده از این ابزار هر کاربر می­تواند به سوالات دیگران دسترسی داشته و به آنها پاسخ دهد. این ابزار در سال ۲۰۱۵ به دلیل برآورده نکردن انتظارات گوگل پایان کار خود را اعلام نمود.

۱۰۴-Google Moon : این سرویس هم همانند سرویس Google Earth و Google Mars یک ابزار فضانوردی مجازی به حساب می آید و امکان مشاهده ماه را با استفاده از تصاویری از ماه را به کاربران ارائه می­دهد، فراهم می نماید. تمامی تصاویر ارائه شده توسط Google Moon حقیقی بوده با استفاده از نقشه­ های زمین شناسی و تصاویر ماهواره ای ارائه شده در این ابزار می­توان صخره ­ها و مواد معدنی موجود در ماه را روی آن تشخیص داد. همچنین با استفاده از آن می­توان ماموریت­های سفر به نقاط مختلف ماه را برنامه ریزی نمود.

۱۰۵- Google Music : این ابزار یک سرویس پخش موسیقی آنلاین است که توسط گوگل ارائه شده است و در میان کاربران تلفن های همراه هوشمند محبوبیت بسیاری دارد. با این ابزار می­توانید آهنگ­ هایی که گلچین کرده­ اید را در محلی در اینترنت آپلود نموده و هر زمان که بخواهید می توانید مجددا به انها دسترسی داشته باشید. با این کار علاوه بر آن که شما می توانید پلی لیست مورد علاقه خود را رد جایی ذخیره نموده و مانع از دست دادن آهنگ های مورد علاقه خود شوید، می توانید در هر مکانی بدون هیچ زحمتی از طریق هر ابزار ارتباط با اینترنت به آن آهنگ­ها دسترسی پیدا کرده و آن ها را گوش دهید. شما می­توانید به بیش از ۵۰ هزار آهنگ در کتابخانه­ شخصیتان دسترسی داشته باشید بدون اینکه هزینه­ ای برای آن پرداخت نمایید.

۱۰۶-Google Music Timeline : این ابزار اطلاعات آماری در مورد موسیقی­ های منتشر شده و خواننده­ های مختلف را به کاربران خود ارائه می نماید. برای مثال مشخص می­نماید که چه تعداد از کاربران Google Play Music یک خواننده­ خاص را در مجموعه­ خود دارند. اطلاعاتی مانند تاریخ انتشار آلبوم­ها و دیگر اخبار موسیقی، دیگر امکاناتی است که با این ابزار در اختیار کاربران قرار داده شده است.

۱۰۷-Google My Business : استفاده از این ابزار بسیار آسان بوده و بصورت رایگان است. با این ابزار تجارت­ها، برندها و سازمان­های مختلف می­توانند حضور خود را در جستجوهای گوگل پررنگ­تر نمایند. بوسیله­ ابزار Google My Business می­توانید هم روی نقشه محل کارتان را به کاربران نمایش دهید و هم به آنها کمک کنید تا سریعتر کسب و کار شما را بیابند و با نحوه­ خدمات رسانی شما آشنا شوند.

با این ابزار همچنین می­توانید بصورت رایگان اطلاعات کسب و کارتان که در گوگل به نمایش درآمده است را مدیریت کنید. از طرف دیگر می­توانید با مشتریان جدید و قدیمی خود از طریق این سرویس ارتباط برقرار نمایید.

۱۰۸-Google News : این سایت یک پایگاه خبری است که عناوین مهم خبری را از خبرگزاری­های سراسر دنیا جمع آوری می­نماید و پس از دسته بندی این اخبار، آنها را بسته به علایق کاربران به آنها نمایش می­دهد. کاربران در این سایت می­توانند با مشخص نمودن علایق خود تنها اخبار مرتبط با آن حوزه را مطالعه کنند. این سایت سرتیتر اخبار را به شما نشان می­دهد و برای خواندن مشروح خبر باید روی لینک مورد نظر کلیک کنید تا به سایت میزبان خبر وارد شوید و در آنجا اصل خبر را مطالعه نمایید. در این سایت اخبار بر اساس فاکتورهایی مانند تازگی خبر، ارتباط با علایق کاربر و محل کاربر دسته بندی و رتبه بندی شده و به نمایش درمی­آیند. بنابراین می­توان گفت این سرویس خبری یکی از معدود پایگاه­ های خبری است که اخبار سیاسی را در اولویت نگذاشته و اولویت آن سلیقه­ مخاطبش است. این ابزار پیوسته در حال پیشرفت بوده و مدیران گوگل قصد دارند نواحی بیشتری را در دنیا تحت پوشش این سامانه قرار دهند.

۱۰۹-Google Nexus : نکسوس برندی است که گوگل تبلت­ها و گوشی­های هوشمند خود را با آن تولید می­نماید. تمامی این ابزارها بصورت کامل از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده می­کنند. محصولاتی که در خط تولید نکسوس تولید می­شوند به نوعی پرچمدار اندروید بوده و توانایی­ های این سیستم عامل را نشان می­دهد. اکنون گوشی­های گوگل از به­ روز ترین سیستم عامل اندروید یعنی Marshmallow بهره­ گیری می­نمایند. همچنین محصولات نکسوس همواره جزو اولین ابزارهایی هستند که به ­روز شده و آپدیت­های امنیتی را دریافت می­کنند.

۱۱۰-Google Nexus Player : نکسوس پلیر یک ابزار برای بازی و پخش دیجیتال مدیاهای مختلف با استفاده از تلویزیون می­باشد که از همکاری شرکت گوگل با شرکت َAsus تولید شده است. این دومین پلیری است که برای خانواده­­ نکسوس تولید می­شود. این برنامه همچنین با اندروید ۶.۰ سازگار بوده و تحت پلتفرم اندروید تی­وی ارائه می­گردد. با این ابزار می­توان تمامی ابزارهای دیگر اندرویدی را با تلویزیون ارتباط داد و از تلویزیون به عنوان صفحه­ نمایش استفاده نمود. البته اخیرا اخباری منتشر شده که بدلیل استقبال ضعیف مشتریان از گوگل نکسوس پلیر، تولید این محصول از طرف گوگل متوقف شده است.

۱۱۱-Google Notebook : بوسیله­ گوگل نوت بوک شما می­توانید اطلاعات مختلف در اینترنت را دسته بندی کرده و در یک مکان آنلاین قرار دهید تا بتوانید از هر رایانه ­ای به آنها دسترسی داشته باشید. نوت بوک می­تواند سرتیترها و یادداشت­های شما را نگهداری کند. هر متنی که در این ابزار نوشته شود به انتهای آن اضافه شده و منتظر می­ماند تا شما آن را دسته بندی و سازماندهی نمایید. روش دستیابی به این اطلاعات در مکان های مختلف بسیار ساده اس، شما می توانید برای دستیابی به این اطلاعات از هر سیستم کامپیوتری در هرجایی تنها با وارد کردن اطلاعات مربوط به اکانت گوگل خود اقدام نمایید.

۱۱۲-Google Now : این سرویس یک دستیار شخصی هوشمند است که بر روی دستگاه­ های اندروید و iOS قابل اجرا می­باشد. این سرویس شامل بخش­های مختلفی از جمله Now cards، جستجوی صدا و دستورات مختلفی می­باشد که استفاده از آنها می­تواند به کاربران کمک کند تا هنگام استفاده از مرورگر کروم، امکانات بیشتری برای جستجو در اختیار داشته باشند. این سرویس با آنالیز رفتار شما در جستجوها، علایقتان را تشخیص داده و اطلاعات نزدیک به زمینه­ های مورد علاقه شما را در برگه­ هایی موسوم به Now cards، بدون جستجو به شما ارائه می­دهد. حال اگر با استفاده از این ابزار جستجو کنید برگه­ های بیشتری به لیست شما اضافه می­شود و به این ترتیب تمام آنچه روزانه در اینترنت جستجو می­کنید را می­توانید بدون جستجو در اختیار داشته باشید. اطلاعاتی از جمله وضع هوا، اخبار، نتایج ورزشی و … .

۱۱۳-Google Offers : گوگل آفر سرویسی منحصر به فردی از گوگل بود که بن­ها و تخفیفات محصولات مختلف را همانند آنچه شرکت نت­برگ انجام می­دهد، به کاربران ارائه می­نمود. گوگل در سال ۲۰۱۴ پایان کار این سرویس را به کاربران خود اعلام نمود.

۱۱۴-Google One Pass : این سرویس یک فروشگاه آنلاین بود که به محتوا نویسان کمک می­کرد تا محتوایشان را برای اشتراک­ گذاری در سایت­ها بفروش برسانند. محتوا در این سرویس ، همانند فروش App در Android Market صورت می­گرفت. تمامی ناشران، از ناشران وب­سایت­های پر مخاطب گرفته تا ناشران کوچک مستقل، می­توانستند محتوای خود را بوسیله­ این سامانه به فروش برسانند.

۱۱۵-Google One Today : سامانه­ ای از گوگل است که در آن از کاربران کمک­های خیریه دریافت شده و برای اموری که خود کاربر انتخاب کرده صرف می­شود. ۱۰۰% پول­های پرداختی کاربران برای امور خیریه صرف شده و هیچ مالیات و یا حق­الزحمه­ ای برای امور خیریه از آن کسر نمی­شود. کاربران می­توانند در این سامانه با مشاهده­ پروژه­ های مختلف خیریه در سراسر دنیا، از آنها حمایت مالی انجام دهند. عمده­ این کمک­ها صرف تامین امکانات اولیه­ زندگی و آموزش­های پزشکی در نقاط محروم صرف می­شوند.

۱۱۶-Google OnHub : گوگل روترهای جدید خود را با نام OnHub به بازار عرضه می­نماید. مودم OnHub تمامی امکانات یک مودم خانگی خوب و مناسب را در خود دارد. ضمن اینکه این دستگاه اولین مودمی است که از سرویس IFTTT پشتیبانی می­نماید.

۱۱۷-Google Pack : این بسته شامل گلچینی از ابزارهای نرم افزاری است که توسط گوگل به کاربران ارائه می­شود. تمامی نرم افزارهای موجود در این بسته بطور خودکار بوسیله­ سیستم مدیریتی این سامانه دانلود، نصب و بروزرسانی می­شوند. از جمله نرم افزارهای این مجموعه می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

گوگل دسکتاپ

پیکاسا

نوار ابزار گوگل برای اینترنت اکسپلورر

گوگل ارث

گوگل تاک ابزاری برای فرستادن و دریافت پیام‌هی فوری با قابلیت VoIP

پخش‌کننده ویدئو گوگل

گوگل کروم

نرم‌افزارهای مک

Google Quick Search Box

Earth

Picasa for Mac

SketchUP

Notifier For mac

Picasa Web albums uploader

Toolbar for firefox

۱۱۸-Google PageSpeed Insights : صاحبان سایت با استفاده از این سرویس، می­توانند از مشکلاتی که باعث کندی بارگذاری سایتشان شده مطلع شوند. این سرویس همچنین پیشنهاداتی را برای بهبود سایت در هر دو نسخه­ سازگار با رایانه­ ها و گوشی­های هوشمند، به طراحان سایت ارائه می­نماید. با استفاده از پیشنهاداتی که در این سرویس به شما ارائه می­شود می­توانید سرعت بارگذاری سایتتان را تا حد ممکن بهبود دهید.

۱۱۹-Google PageSpeed Service : این سرویس گوگل به صاحبان وب­سایت­ها کمک می­کند تا سرعت بارگذاری سایت خود را از ۲۵% تا ۶۰% بیشتر کنند. به این ترتیب کاربران می­توانند بسیار سریع به وب­گردی در سایت­ها پرداخته و از آن لذت ببرند. سایت­هایی که سرعت بارگذاری بالایی دارند نیز می­توانند با استفاده از این سامانه به بهترین عملکرد سایتشان را دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که این سرویس سرعت سایتتان را اندازه­ گیری نمی­کند و فقط این فاکتور را بهبود می­دهد.

۱۲۰-Google Patents : گوگل پتنت یک موتور جستجو است که با استفاده از آن می­توانید به بیش از ۸۷ میلیون ثبت اختراع در زمینه­ های مختلف دسترسی داشته باشید. عموم این اختراعات در مراکز ثبت اختراع آمریکا، چین، ژاپن، کره، کانادا، روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، دانمارک، فنلاند، لوکزامبورگ و هلند ثبت شده و بصورت مشروح در اختیار کاربران قرار می­گیرد. کاربران می توانند زمانی که ایده جدیدی برای ایجاد یک محصول جدید به ذهنشان خطور می کند با استفاده از گوگل پتنت بررسی کنند که آیا این ایده قبلا توسط شخص دیگری ارائه و ثبت شده است یا خیر.

۱۲۱-Google Person Finder : یکی از سرویس های بسیار انسان دوستانه گوگل که به منظور کمک به افرادی که دچار بلایای طبیعی شده اند تولید شده است، گوگل پرسن فایندر یا جستجوگر افراد گوگل می باشد. جستجوگر افراد گوگل یک برنامه­ کاربردی منبع باز است که محیطی را فراهم می­آورد تا بازماندگان، خانواده­ ها و عزیزانی که در بلایای طبیعی دچار آسیب شده و از هم جدا شده­ اند، بتوانند با ثبت نام و نشر اطلاعاتشان در این سامانه یکدیگر را پیدا کنند. این پروژه بصورت داوطلبانه توسط برخی مهندسان گوگل برای بازماندگان زلزله­ هایتی در سال ۲۰۱۰ اجرا شد.

۱۲۲-Google Photos : در این محصول جدید گوگل بدون دریافت هزینه فضای نامحدودی را دراختیار کاربران قرار می­دهد تا عکس­ها و ویدئو­های خود را در آن فضا بارگذاری و ذخیره نمایند این ابزار درواقع چیزی شبیه به دراپ باکس است که کارربان می توانند اطلاعات تصویری خود را رد آن ذخیره نمایند تا حافظه تلفن های همراه آنها را اشغال نکند. در این فضا محدودیت­هایی برای ذخیره سازی تصاویر و ویدئو­ها درنظر گرفته شده است. گوگل به طور رایگان از اطلاعات تصویری کاربران میزبانی می­کند و در عوض از اطلاعات موجود در این تصاویر برای مقاصد مختلف خود بهره می­گیرد.

۱۲۳-Google Pixel : پیکسل برندی است که محصولاتی از جمله گوشی­های تلفن همراه ، تبلت و … تولید می­کند. تمامی مراحل طراحی و ساخت این محصولات تماما توسط شرکت گوگل انجام می­گیرد. برخی از سایت­ها گوشی­های پیکسل را به عنوان بهترین گوشی­های سازگار با اندروید معرفی کرده­ اند. هنگام خرید این گوشی­های تلفن همراه، شرکت گوگل مزایایی از جمله دسترسی به برخی از امکانات گوگل را برای شما فراهم می­کند.

۱۲۴-Google Play : گوگل پلی یا همان اندروید مارکت (Android Market) یک فروشگاه آنلاین اپلیکیشن ­های اندرویدی است . با استفاده از این ابزار که به طور پیشفرض بر روی تلفن­ها و تبلت­هایی که از اندروید استفاده می­کنند نصب شده، می­توانید اپلیکیشن­های مختلف گوگل و دیگر تولیدکنندگان را خریداری کرده و بر روی دستگاه خود نصب نمایید. در این فروشگاه اینترنتی محصولات دیگری همچون مجلات، کتاب، فیلم و برنامه ­های تلویزیونی به فروش می­رسد. برخی اپلیکیشن­های موجود در گوگل پلی بصورت رایگان به مشتریان ارائه می­شوند و برخی دیگر با دریافت هزینه به مشتریان تحویل داده می­شوند.

۱۲۵-Google Play Music : این سرویس موزیک پلیر اختصاصی گوگل است که کاربران گوگل می­توانند از طریق آن به بیش از ۵۰۰۰۰ موسیقی دسترسی داشته باشند و با هر وسیله­ ای بصورت آنلاین به آنها گوش دهند. با استفاده از این ابزار همچنین می­توانید پلی­ لیست­های اختصاصی خود را داشته و نیز از رادیو استفاده نمایید. در صورت عدم دسترسی به اینترنت، این ابزار می­تواند بصورت یک پلیر عادی، آهنگ­های داخل گوشی شما را پخش نماید.

۱۲۶-Google Play Newsstand : با استفاده از این ابزار در دستگاه ­های اندرویدی خود می­توانید پیوسته از اخبار و مجلات روز با خبر شوید. با انتخاب خبرگزاری­ها و مجلات مورد علاقه­ خود در این ابزار می­توانید به راحتی از تازه­ های آنها مطلع شوید. تمامی عناوین خبری در این ابزار رایگان بوده و فقط از طریق اپلیکیشن قابل مشاهده است. تمامی مجلات برای مدتی بصورت امتحانی و رایگان به کاربران عرضه می­شوند و پس از سپری شدن این مدت، کاربران برای استفاده از آنها باید هزینه­ های مشخصی را بپردازند. در حال حاضر این محصول در کشورهای استرالیا، برزیل، کانادا، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، مکزیک، روسیه، کره­ جنوبی، هلند، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و ایالات متحده­ آمریکا در حال ارائه بوده و کاربران می­توانند با پرداخت هزینه از اشتراکات غیر رایگان آن بهره­ مند شوند.

۱۲۷-Google Plus : گوگل پلاس یک شبکه­ اجتماعی است که توسط گوگل اداره می­شود. برخی از ابزارها و ویژگی­های این شبکه از سروی­ها و پلت­فرم­های دیگر گوگل مانند پیکاسا فوتو (Picasa photo) گرفته شده و برخی دیگر نیز همانند دیگر شبکه­ های اجتماعی است. برای ملحق شدن به این شبکه نیاز است تا از اکانت گوگل استفاده نمایید.

۱۲۸-Google Postini : یک سرویس ایمیل، امنیت وب و آرشیو می­باشد که توسط گوگل راه ­اندازی شده است. با استفاده از این سرویس کاربران می­توانند از ایمیل­های اسپم و ویروسی و همچنین بدافزارها مسون بمانند. همچنین با این کاربران ابزار می­توانند ایمیل­های جذف شده­ خود را بازیابی نمایند.

۱۲۹-Google PowerMeter : گوگل پاورمتر یک پروژه­ نرم افزاری بود که به منظور کمک به کاربران برای مشاهده­ میزان مصرف برق در خانه­ هایشان طراحی شد. این پروژه در راستای توسعه­ نرم­ افزاری به منظور سرمایه گذاری بر روی انرژی­های تجدیدپذیر، ارتقاء شبکه­ برق و اقدامات کاهش دهنده­ تولید گازهای گلخانه ­ای، راه ­اندازی شده بود. این سرویس کار خود را در اکتبر ۲۰۰۹ شروع و در سپتامبر ۲۰۱۱ به پایان رساند.

این نرم افزار طوری طراحی شده بود که میزان مصرف برق کاربران را بصورت درلحظه محاسبه می­نمود. هدف از راه­اندازی این پروژه، آگاه سازی شهروندان نسبت به نحوه­ مصرف برق اعلام شد و در طی آن کاربران آموختند تا چگرنه می­توانند مصرف برق خود را بهینه نمایند.

۱۳۰-Google Product Search : نام این سرویس اخیرا به Google Shopping تغییر کرده است. گوگل شاپینگ یک سرویس خرید اختصاصی است که بصورت آنلاین انجام می­گیرد. در این سرویس تصاویر و لینک­ فروشگاه آنلاین فروشنده­ محصول به کاربران ارائه می­شود. بر خلاف سرویس جستجوی عادی گوگل تنها کسانی می­توانند از این سرویس استفاده نمایند که هزینه­ Product Listing Ads را پرداخت نموده باشند.

هر گاه عنوان جستجو با عناوین فروش محصولات این سرویس همخوانی داشته باشد، نتایج گوگل شاپینگ در میان نتایج عادی گوگل به نمایش درخواهد آمد. این نتایج معمولا در یک باکس مشخص از دیگر نتایج مجزا می­شوند. این سرویس هم اکنون در ۲۳ کشور از جمله روسیه، آمریکا، هند و بسیاری از کشورهای اروپایی در دسترس کاربران قرار دارد.

۱۳۱-Google Profiles : با این سرویس، کاربران می­توانند محصولات و خدمات خود را در گوگل شاپینگ به دیگر کاربران ارائه نمایند. در این پروفایل نحوه­ نمایش محصول شما به کاربران دیگر مدیریت شده و اطلاعات تکمیلی در اختیار مصرف کنندگان قرار می­گیرد. با این سرویس به آسانی می­توانید محتوای داخلی سایت خود را به اشتراک بگذارید. همچنین می­توانید لینک­های سایتتان، تصاویر آنلاین و پروفایل­های شبکه­ های اجتماعی خود را از طریق گوگل پروفایل به اطلاع دیگر کاربران برسانید.

۱۳۲-Google Public Data Explorer : این سرویس، پایگاه داده­ه ای بزرگ و محبوب را به راحتی جستجو کرده و آنها را برای کاربران مجسم (visualize) می­نماید. این کار توسط بررسی منابع اطلاعاتی مختلف و نمایش داده ­های آنها در نمودارها و چارت­های مشخص صورت می­پذیرد. حتی افراد غیر متخصص نیز با استفاده از این سرویس می­توانند داده ­های عمومی را طبقه بندی کرده و به هر نحوی که بخواهند با دیگر داده­ها مقایسه نمایند. شما می­توانید با قرار دادن نمودارها و نقشه­ های این ابزار در وبلاگ خود همواره داده ­ای به ­روز را به کاربران خود ارائه کنید، چراکه این نمودارها و نقشه­ های ارائه شده در این ابزار، همواره بطور اتوماتیک به­ روزرسانی می­شوند.

۱۳۳-Google Public DNS : DNS (Domain Name System) سیستمی است که مانند یک دفترچه تلفن URLهای مختلف را از شما تحویل گرفته و IP مربوطه را به شما تحویل می­دهد. از آنجا که نیازی نیست تا این اطلاعات به شما ارائه شود، معمولا این رویه دور از چشم شما بطور اتوماتیک انجام می­گیرد. هرچه سرعت ارتباط شما با سرویسی که این فرآیند را برای شما انجام می­دهد سریعتر باشد، به تبع سایت با سرعت بیشتری برای شما به نمایش درخواهد آمد. گاهی دیده می­شود که برخی از سرویس دهندگان DNS، آدرس IP بعضی سایت­ها را در پایگاه داده­ی خود نداشته و بنابراین نمی­توانند آن سایت­ها را به شما نشان دهند.

از آنجا که گوگل بیشتر از دیگر سرویس دهندگان وب در سایت­های مختلف به جستجو می­پردازد، بنابراین پایگاه داده­ بزرگتری را گردآوری کرده و کمتر دیده می­شود که کاربران هنگام استفاده از Google Public DNS با مشکلاتی از جمله عدم نمایش سایت و سرعت پایین نمایش آن روبرو شوند. این ابزار به دنبال نزدیکترین سرور ارائه دهنده­ اطلاعات مورد نیاز کاربران می­گردد و به این طریق در حد اقل زمان نتایج را به کاربر ارائه می­نماید. DNS­های گوگل برای پروتکل­ های مختلف به شرح زیر است:

پروتکل اینترنت نسخه ۴

۸.۸.۸.۸

۸.۸.۴.۴

پروتکل اینترنت نسخه ۶

۲۰۰۱:۴۸۶۰:۴۸۶۰::۸۸۸۸

۲۰۰۱:۴۸۶۰:۴۸۶۰::۸۸۴۴

شما می­توانید DNS خود را با استفاده از کدهای بالا، از سرویس دهنده­ کنونی به سرویس دهنده­ گوگل تغییر دهید.

۱۳۴-Google Reader : این ابزار همان گونه که از نام آن به خوبی مشخص است یک محتواخوان (فید خوان) تحت وب بوده است. در این ابزار کاربران می­توانستند مطالب را لایک نموده و به اشتراک بگذارند و فعالیت­های دیگران را پی­گیری یا فالو (follow) کنند. این سرویس در سال ۲۰۱۳ به دلیل کاهش مخاطبان خود توسط گوگل بسته شد.

۱۳۵-Google Related : نام این سرویس گوگل از دو بخش تشکیل شده است و واژه Related در بخش دوم نام این سرویس گوگل به معنای “مرتبط” است که این ترکیب در نام این محصول در واقع یک تعریف مناسب برای نوع عملکرد این سرویس گوگل می باشد. Google Related در واقع یک افزونه­ مرورگر گوگل کروم است که هنگام وب­گردی، مطالب مفید و جالبی را برای خواندن به شما پیشنهاد می­دهد. به عبارت دیگر هنگامی که از یک عنوان را در گوگل جستجو می­نمایید، در صورتی که گوگل محتوایی همانند محتوای هدف شما را بیابد، آنرا در پایین صفحه به شما نشان می­دهد. مطالب پیش نهادی توسط این افزونه با مطلب مورد جستجوی شما ارتباط معنایی، موضوعی و یا کاربردی دارند و مطالبی هستند که ممکن است در ادامه جستجوهای شما بتواند برای شما مفید باشند.

۱۳۶-Google Safe Browsing : در این سرویس یک لیست سیاه از آدرس­ هایی که در آنها بدافزار وجود دارد توسط گوگل گردآوری شده است و مرورگرهایی همچون کروم، فایرفاکس (Mozilla Firefox)، اپرا (Opera) و اپل سافاری (Apple Safari) از آن استفاده می­نمایند تا کاربران را از تهدیدات بالقوه مسون بدارند. بنابر این هنگامی که کاربران آدرسی که در این لیست قرار دارد را جستجو نمایند، مروگر به آنها هشدارهای امنیتی می­دهد و آنها را از تهدیدات احتمالی آگاه می­سازد.

۱۳۷- Google Scholar : گوگل اسکولار یا پژوهشگر گوگل، سرویسی است که با استفاده از آن می­توان کلیدواژه ­های مختلف را در مقالات، رساله­های علمی و دیگر منابع معتبر دانشگاهی جستجو کرد. این سرویس توان‌مندی‌های گوناگونی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان جست‌وجوی مقاله‌ها بر حسب سال انتشار، مشاهده­ ارجاع‌ها (refrence) و جست‌وجو براساس آنها، امکان مشاهده­ تعداد ارجاع‌ها، یافتن نسخه‌های گوناگون مقاله در اینترنت، امکان مشاهده­­ فرمت­های مختلف ارجاع مقالات، نمایش اطلاعات نویسندگان و پژوهش‌گران برتر. همچنین کاربران با این ابزار می­توانند پروانه­ های ثبت اختراع را جستجو کرده و از محتوای آن مطلع شوند. لینک­های ارائه شده در نتایج جستجو در این سرویس امکان دسترسی به منابع را (بسته به خواست ناشر) هم بصورت رایگان و هم بصورت پولی برای کاربران مهیا می­نمایند. در صورتی که PDF یا صفحه­ HTML محتوای جستجو شده بصورت رایگان موجود باشد، لینک دانلود آن در جلوی لینک اصلی به نمایش درخواهد آمد.

۱۳۸-Google Scribe : این سرویس یکی از ابزارهای آزمایش شده در Google Labs است. این ابزار به شما کمک می­کند تا نوشته ­های بهتر تهیه کنید. هنگامی که شما یک متن را به طور کامل نوشته و با این ابزار آنالیز نمایید، این سرویس کلمات و عبارات مناسبی را که می­توانید در متن به جای کلمات و عبارات خود قرار دهید را به شما پیشنهاد می­دهد. این ابزار همچنین متن شما را به منظور یافتن عبارات ناصحیح، علائم نگارشی اشتباه و غلط ­های املایی، اسکن می­نماید. این ابزار علاوه بر کلیدواژه ­هایی که در متن به کار رفته است، عبارات مرتبط محبوبی را به شما پیشنهاد می­نماید که با استفاده از آنها می­توانید مطالب کاربر پسندتری تولید نموده و رتبه­ بهتری برای مطلب خود بدست آورید.

۱۳۹-Google Script Converter : یک ابزار ترجمه­ آنلاین است که صفحه وب را به زبان­ های مختلف ترجمه می­نماید. تحقیقات بر روی این پروژه در Google Labs صورت می­گرفت که از آنجا که این آزمایشات به پایان رسید، سرویس Script Converter نیز از دسترس کاربران خارج شده است. با این ابزار ترجمه بصورت همزمان صورت می­گرفت و نتیجه­ آن در صفحه­ وب جداگانه ­ای به کاربر نمایش داده می­شد.

۱۴۰-Google Self-driving Car : این سرویس با هدف توصعه­ تکنولوژی ماشین­های اتوماتیک بدون راننده راه ­اندازی شده است. این سرویس امروزه با نام Waymo شناخته شده و تحت هدایت شرکت دیگری به نام Alphabet Inc اداره می­شود. اولین خودرو با استفاده از این سرویس توسط یک فرد نابینا درسال ۲۰۱۵ در تکزاس آمریکا هدایت شد. هدف اصلی این طرح تولید خودروهای بدون راننده و ارائه­ آن به بازار در سال ۲۰۲۰ اعلام شده است.

۱۴۱-Google Sets : یکی دیگر از ابزارهایی که در Google Lab مورد آزمایش قرار گرفت، Google Sets بود. در این ابزار از کاربران خواسته می­شود تا چند آیتم که ممکن است به نوعی در یک مجموعه قرار کیرند را وارد نموده و سپس روی گزینه­ Large set و یا Small set کلیک نمایند. ابزار نتایجی را به شما نشان خواد داد که می­تواند در کنار آیتم­های شما در یک مجموعه قرار بگیرد. برای مثال اگر شما نام ۳ شهر از آلمان را وارد نموده و جستجو را انجام دهید، نتیجه نمایش نام دیگر شهرهای آلمان خواهد بود.

۱۴۲-Google Sites : گوگل سایت، یک ابزار رایگان برای تولید و به اشتراک­ گذاری صفحات وب است. کاربران با استفاده از این ابزار می­توانند صفحات وب تولید نمایند، بدون اینکه از کدهای آن مطلع باشند. با استفاده از ابزار گوگل سایت می­توان بصورت تیمی به طراحی صفحات وب پرداخت و یک سایت را بصورت تیمی مدیریت نمود. این سرویس همانند وردپرس و دیگر پلتفرم­های طراحی سایت، ابزارهایی را برای شما فراهم آورده است که بدون نیاز به کدنویسی بتوانید محتوای خودتان را در وب­سایت قرار دهید. همچنین در این ابزار امکان استفاده از gadget های مختلف همچون تقویم، نقشه و بسیاری دیگر برای کاربران فراهم شده است.

۱۴۳-Google SketchUp : نرم افزار گوگل اسکچ­آپ، یک نرم افزار قدرتمند برای طراحی سه بعدی می­باشد. برخلاف دیگر نرم ­افزارهای طراحی سه ­بعدی، کار با این نرم افزار بسیار ساده بوده و همگان می­توانند به راحتی کار با آن را بیاموزند. این ابزار دارای دو نسخه­ معمولی و حرفه­ای می­باشد که برای طراحی­ های پیچیده نیاز است تا با پرداخت هزینه از نسخه­ حرفه ­ای ان استفاده کنید. با این ابزار می­توانید به راحتی رسم نقشه­ ها و طراحی­ های مربوط به ساختمان و دکوراسیون­های داخلی را با کیفیت بسیار بالا انجام دهید. این نرم افزار برای مهندسان معماری، راه و ساختمان، مکانیک و همچنین برای طراحی بازی­های رایانه ­ای بسیار سودمند است.

۱۴۴-Google Sky : سرویسی در Google Earthمی­باشد که فضای آسمان را به کاربران نمایش می­دهد. کاربران می­توانند با استفاده از این ابزار در فضای خارج جو زمین به کاوش بپردازند. همچنین امکان مشاهده­ مکان سیارات و تولد کهکشان­ هایی که توسط تلسکوپ هابل تصویر برداری شده نیز در این اپلیکیشن وجود دارد. تصویر زیر نشان دهنده­ صفحه­ اصلی سایت است که با حرکت نشانگر موس می­توانید نقاط مختلف آسمان را مشاهده نموده و به اعماق آسمان سفر نمایید. این ابزار می تواند برای کسانی که به علم نجوم علاقه مند هستند بسیار مفید و کارامد باشد. در زیر شما می توانید یکی از تصاویر ارائه شده توسط Google Sky را مشاهده نمایید:

۱۴۵-Google Spaces : این سرویس درواقع یک نوع شبکه اجتماعی می باشد که به منظور اشترک­ گذاری گروهی تصاویر، ویدئوها و … ارائه شده است. در این شبکه­ اجتماعی کوچک شما می­توانید دوستان و آشنایان خود را دعوت کرده و با آنها به گفتگو بپردازید. پیام دعوت می­تواند بصورت پیام کوتاه و یا ارسال پیام دعوت در شبکه ­های اجتماعی انجام گیرد. البته این شبکه اجتماعی به اندازه فیس بوک، توییتر و یا Google Talk شهرت نیافت و این مساله به دلیل ضعیفتر بودن خدمات آن است با این حال این ابزار نسبت با سایر شبکه های اجتماعی مزایایی نیز دارد که موجب می شود برخی کاربران از آن استفاده نمایند.

۱۴۶-Google Squared: این سرویس، محصولی برای استخراج اطلاعات و روابط می­باشد که در پروژه­ Google Labs مورد آزمایش قرار گرفته است. در این پروژه گوگل قصد داشت تا داده­ های ساختار یافته را از سراسر وب جمع آوری نموده و آن را در نتایج بصورت صفحاتی به نمایش درآورد. این سرویس نیز در سال ۲۰۱۱ به کار خود پایان داد.

۱۴۷-Google Street View : این سرویس که در Google Maps و Google Earth قابل دسترسی است، یک نمای ۳۶۰ درجه (پاناروما) از یک خیابان را به کاربران نمایش می­دهد. عکس­های موجود توسط دوربین­ های مخصوص و تحت تدابیری که گوگل مشخص نموده است تهیه می­شوند. بطور کلی کاربران می­توانند با استفاده از این سرویس نمای خیابان­ های نقاط مختلف دنیا را بازدید نمایند. این بازدیدها می تواند به منظور کسب اطلاعات عمومی، مسیر یابی و شناسایی آدرس و … مورد استفاده قرار گیرد.

۱۴۸-Google Store : گوگل استور یک فروشگاه آنلاین است که سخت افزارهای گوگل از جمله Google Nexus و دستگاه­ های Pixel را بفروش می­رساند. کاربران با مراجعه به این سامانه می­توانند از آخرین محصولات سخت افزاری و لوازم جانبی ارائه شده توسط شرکت گوگل دیدن کنند. گوگل استور در گذشته به عنوان بخشی از مجموعه­ی Google Play فعالیت داشت اما در سال ۲۰۱۵ به عنوان بخشی جداگانه معرفی شد و به کار خود ادامه داد.

۱۴۹-Google Subscribed Links : با استفاده از این سرویس، کاربران می­توانند جستجوهای خود را سفارشی نموده و نتایج فیلتر شده­ مورد نظر خود را دریافت نمایند. منافع کاربرد این سرویس برای سایت­های مختلف کاملا مشخص است. هنگامی که کاربران به سایت شما لینک باشند، دیگر نیاز نیست که مجددا در فضای وب به دنبال سایت شما بگردند و این شانس بازدید از سایت شما را به مراتب بالاتر خوهد برد. کاربران با مشاهده­ و کلیک بر روی تصویر زیر در سایت شما می­توانند همواره همراه سایت شما باشند.

۱۵۰-Google Suggest : هنگامی که شروع به تایپ عبارت مورد نظرتان در نوار جستجو می­نمایید پیوسته پیشنهاداتی توسط گوگل برای جستجو به شما ارائه می­شود. هرچه عبارت جستجوی خود را بیشتر تایپ می­نمایید پیشنهادات ارائه شده نیز دقیق­تر می­شوند. این سرویس تحت عنوان Google Suggest برای کمک به سرعت کاربران در جستجوها ارائه شده است. این پیشنهادات بر اساس فراوانی جستجوهای انجام شده به کاربران ارائه می­شوند و کاربر با توجه به آن می­تواند محبوبترین جستجوها را پیرامون یک موضوع خاص را بداند. با استفاده از Google Suggest کاربان می توانند در زمان جستجوهای خود صرفه جویی نمایند، با عبارات جستجویی که دیگران مورد استفاده قرار داده اند و مطالب مرتبط با موضوع مورد نظر خود اشنا شوند و در جستجوهای بعدی آنها را مورد توجه قرار دهند و همچنین متخصصان سئو و صاحبان وب سایت ها می توانند با استفاده از این سرویس به جستجوی کلید واژه ها و شناسایی کلیدواژه های ترند در هر زمینه بپردازند.

۱۵۱-Google Sunroof : این سرویس با بررسی تمام نقاط روی نقشه به کاربران خواهد گفت که بهترین نقطه برای نصب سلول­های خورشیدی کدام نقطه می­باشد. این پیشنهاد با توجه به نقشه­ ها، اطلاعات آب و هوایی منطقه، ساختار بام­ها و اطلاعات بسیار دیگر به کاربران ارائه می­شود. با استفاده از این ابزار کاربران می­توانند میزان بالقوه­ تولید انرژی سالیانه محل خود را تخمین زده و در صورت به­ صرفه بودن نصب پانل خورشیدی، نسبت به خرید آن اقدام نمایند. در حال حاضر این پروژه تنها در چند ایالت آمریکا اجرا شده است اما با این حال با استقبال خوبی مواجه شده است و امکان گسترش این محصول بسیار زیاد است زیرا می تواند در صرفه جویی مصرف انرژی بسیار مفید باشد.

۱۵۲-Google Sync : این سامانه ایمیل­ها، تقویم و مخاطبان شما را باهم هماهنگ­سازی (Synchronize) می­نماید. با استفاده از این سرویس تمامی فعالیت­های شما می­تواند از طریق گوشی تلفن همراه، تبلت و یا رایانه بطور هماهنگ قابل دسترسی و مدیریت باشد. به این ترتیب در صورتی که یکی از دستگاه­ های ارتباطی شما گم شده یا به سرقت برود، شما می­توانید از طریق دستگاه­ های دیگر به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید.

۱۵۳-Google Tag Manager : این ابزار به وبمسترها اجازه می­دهد تا به آسانی تگ­های مختلف وب­سایت خود را وارد نموده و آنها را مدیریت نمایند. با استفاده از این سرویس رایگان دیگر نیاز به برنامه­ نویسی به منظور وارد نمودن تگ­ها نبوده و علاوه بر افزایش سرعت تگ نویسی، امکان خطای کد نویسی از بین می­رود. با استفاده از این ابزار می­توانید تمامی افزونه ­های گوگل را در وب­سایتتان، به آسانی مدیریت نمایید.

۱۵۴-Google Takeout : این سرویس به کاربران محصولات گوگل (از جمله YouTube و Gmail) اجازه می­دهد تا داده­ های مورد نظرشان را بصورت یک فایل زیپ شده دانلود نمایند. با مراجعه به سایت Google Takeout می­توانید محصولات مورد نظرتان برای دانلود اطلاعات را انتخاب نموده و روی گزینه­ next کلیک نمایید. سپس در صفحه­ بعد با تنظیم نوع فایل دانلودی، سایز آرشیو و نحوه­ دریافت لینک دانلود می­توانید آرشیو مد نظرتان را تولید نمایید.

۱۵۵-Google Talk : این ابزار یک پیام رسان آنلاین صوتی تحت وب است که بصورت رایگان و تنها با داشتن حساب کاربری گوگل می­توان از آن استفاده نمود. از جمله قابلیت ­های این پیام رسان می­توان به قابلیت رد و بدل نمودن اطلاعات، مکالمه­ صوتی با کیفیت بسیار بالا، ارسال ایمیل، یکپارچگی با سایر سرویس­های گوگل و بسیاری امکانات دیگر اشاره نمود. متن پیام­های تبادلی در این پیام رسان بصورت رمزگذاری شده انتقال می­یابد، بنابراین نرم افزار گوگل تاک از امنیت بالاتری به نسبت پیام رسان­ه ای همتراز خود برخوردار است. اخیرا این نرم افزار قابلیت برقراری تماس های تصویری را نیز ایجاد نموده است که موجب افزایش محبوبیت آن در میان کاربران شده است.

۱۵۶-Google Tasks : این سرویس، ابزاری برای لیست نمودن کارهای روزانه است. گوگل تسک برای انجام کارهایی که در لیست موجود است، در زمان مشخص شده به شما هشدار Alarm)) می­دهد. بنابر این دیگر نیازی به یادآوری فعالیت­های خود نخواهید داشت و لیست فعالیت­ هایتان همواره همراه شما خواهد بود. کاربران می توانند تمامی قرارهای ملاقات، زمان مصرف داروها، زمان مراجعه به پزشک و حتی مناسبت های مهم مثل تولد و سالگرد ازدواج و … را در این ابزار ذخیره نمایند تا تا از فراموش شدن آنها جلوگیری گردد. استفاده از این ابزار برای کاربران رایگان بوده و برای تمامی کاربران گوگل یا افرادی که یک حساب کاربری گوگل داشته باشند، آزاد می باشد.

۱۵۷-Google Toolbar : گوگل تولبار، نوار ابزاری است که به بالای مرورگر شما اضافه می­شود و با استفاده از نوار جستجوی آن می­توان به راحتی و بدون مراجعه به سایت گوگل، جستجو انجام داد. همچنین امکان ذخیره کردن صفحات و دسترسی به Gmail از دیگر امکاناتی است که در این نوارابزار در اختیار کاربران قرار داده می­شود. در این سرویس، ابزارهایی همچون AutoLink ، AutoFill ، translation و چک کننده­ی املای لغات (spell checker) برای تمامی مرورگرها و مسدودکننده­ی پاپ- آپ (pop-up blocker) و جستجوی کلمات (word finder) فقط برای مرورگر Internet Explorer ارائه شده است.

۱۵۸-Google Transit : بوسیله­ این اپلیکیشن می­توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برنامه­ سفر خود را تنظیم کنید، در واقع تعداد و زمان حرکت تمامی وسایل حمل و نقل عمومی در این اپلیکیشن به کاربران ارائه می شود. همچنین با استفاده از گوگل ترانزیت، تمامی مسیرها با استفاده از گوگل ارث و گوگل مپ در دستگاه ­های تلفن همراه قابل مشاهده هستند. کاربران می­توانند با استفاده از این ابزار و تنها با یک جستجوی ساده از رستوران­ها، هتل­ها، کافه­ ها و بسیاری مراکز دیگر، که در اطراف محل آنها قرار دارند، مطلع گردند. این اپلیکیشن در حال حاضر برای ۱۲ زبان مختلف خدمات رسانی می­نماید

۱۵۹-Google Transliteration : این سرویس گوگل برای تایپ متن های زبان های مختلف با حروف انگلیسی و دریافت متن تایپ شده به زبان مورد نظر می باشد. شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که لپ­تاپی خریداری کرده باشید که صفحه کلید آن انگلیسی بوده و امکان تایپ فارسی برای شما سخت باشد. در چنین مواردی می­توانید با استفاده از امکانات این سایت بصورت فینگلیش تایپ نموده و نتیجه را بصورت فارسی دریافت نمایید برای مثال اگر شما با استفاده از تنظیمات این ابزار استفاده از تایپ فارسی آن را انتخاب نمایید و واژه “salam” را تایپ نمایید Google Transliteration به شما واژه “سلام” را تحویل خواهد داد. این ابزار برای کسانی که سرعت بیشتری در تایپ فینگلیش دارند نیز مفید خواهد بود. این سرویس تقریبا برای تمامی زبان­ های روز دنیا ارائه شده و قابل استفاده است.

۱۶۰-Google Translate : از این سرویس می­توان هم به عنوان دیکشنری استفاده نمود و هم متن­های تا ۵۰۰۰ کاراکتر را در آن وارد نمود و ترجمه­ آن را به هر زبانی دریافت کرد. اگرچه ترجمه­ ارائه شده در این ابزار دقیق و خوانا نیست اما از آنجا که این ابزار در ترجمه­ متن، کلمه به کلمه ترجمه را انجام می­دهد، می­توان از آن برای دریافت مفهوم کلی متن استفاده نمود. در صورتی که متنی بیش از ۵۰۰۰کاراکتر را در محیط گوگل ترنسلست کپی نمایید، این سرویس تا ۵۰۰۰ کاراکتر اول را ترجمه کرده و سپس به شما پیشنهاد می­دهد که بقیه­ متن را در مرحله­ بعدی ترجمه نمایید.

۱۶۱- Google Insights for Search & Google Trends : این سرویس یکی از بهترین ابزارهای بهبود سئو سایت بوده و روند جستجوهای انجام شده در گوگل را مشخص می­نماید. ابزار گوگل ترندز به وبمسترها کمک می­کند تا میزان فراوانی جستجوی هر کلیدواژه را به تفکیک شهر و کشور، در هر بازه­ی زمانی مشخص، بدست آورند. از امکانات این سرویس می­توان به امکان مقایسه­ میزان فراوانی جستجوی چند کلمه با یکدیگر و امکان جستجو با دسته بندی­ های مشخص اشاره نمود.

۱۶۲-Google TV : این سرویس تجربه­ استفاده­ ترکیبی از تلویزیون، فضای وب و اپلیکیشن­ها را برای کاربران فراهم آورده است. با استفاده از دستگاه ­های مجهز به این سرویس، کاربران می­توانند بدون نیاز به دانستن محل ارائه­ ویدئو­ها، آنها را در گوگل جستجو کرده و در تلویزیون خود آنها را تماشا نمایند. با استفاده از گوگل تی وی می­توان همزمان شبکه ­های تلویزیونی را یکجا در اختیار داشت.

۱۶۳-Google URL Shortener : همانطور که از اسم این ابزار پیداست، از آن برای کوتاه کردن طول آدرس­ های اینترنتی استفاده می­شود. این سرویس لینک­ها را با توجه به محدودیت­هایی که در شبکه ­های اجتماعی بر روی تعداد کاراکتر لینک­ها وجود دارد، اصلاح کرده و به شما تحویل می­دهد.

۱۶۴-Google Ventures : مجموعه ­ای است که سرمایه­ گذاری­ های اصلی شرکت Alphabet را انجام می­دهد. از سال ۲۰۰۹ تا کنون این مجموعه بیش از ۳۰۰ شرکت را برای پیشبرد مرزهای تکنولوژی مورد حمایت مالی قرار داده است. عمده­ این شرکت­ها در زمینه­ های سلامت عمومی، هوش مصنوعی، علوم زیستی، رباتیک، حمل و نقل، امنیت سایبری و کشاورزی مشغول به کار هستند.

۱۶۵-Google Video : این سرویس یکی از زبانه­ های اصلی موتور جستجوی گوگل است که در نتایج جستجوها تنها ویدئو­های مربوط به عبارت جستجو را به کاربران نشان می­دهد. بوسیله­ این سرویس می­توانید به راحتی به میلیون­ها ویدئو­ ایندکس شده توسط گوگل دسترسی داشته باشید.

۱۶۶-Google Voice: یک سرویس تلفنی است که امکان برقراری تماس صوتی و یا ایمیل صوتی را برا ی کاربران گوگل فراهم می­کند. این سرویس امکاناتی را در اختیار کاربران قرار داده است، از جمله:

امکان مکالمه­ رایگان در داخل آمریکا و کانادا به مدت ۳ ساعت در هر تماس
امکان برقراری مکالمات خارجی با نرخ ۰.۰۱ دالر برای هر دقیقه
امکان مسدود نمودن برخی شماره­ ها
امکان مسدود نمودن تماس­ های بازاریابی
امکان ارسال و دریافت پیام کوتاه و پیام چند رسانه ­ای
امکان دانل.د و فوروارد کردن ایمیل­های صوتی
و بسیاری ویژگی­ های دیگر…

۱۶۷-Google VR : پروژه­ واقعیت مجازی گوگل با هدف معرفی این تکنولوژی به همگان کلید خورد. در این راستا عینک­ها و محفظه­ های مقوایی بسیار ارزان قیمت به بازار عرضه شد تا کاربران به استفاده از واقعیت مجازی تشویق شده و با این تکنولوژی نوظهور آشنایی پیدا کنند. اخیرا گوگل محصول جدیدی را با نام Google Daydream Viewبه بازار عرضه نموده که به کاربران اجازه می­دهد تا بوسیله­ گوگل مپ در خیابان­ های نقاط مختلف دنیا بصورت مجازی به گشت و گذار بپردازند. استفاده از این ابزار نیاز به یک گوشی هوشمند داشته و از طریق آن می­توان تصاویر گوگل پلی و عکس­های پاناروما را با فرمتی بسیار هیجان انگیز مشاهده نمود.

۱۶۸-Google Wallet : گوگل با همکاری شرکت­های توزیع کننده­ کارت­های اعتباری، سرویسی را فراهم کرده که کاربران بتوانند از تلفن­های همراه خود به عنوان کارت اعتباری استفاده کنند. به عبارت دیگر با این روش می­توانید تنها با همراه داشتن تلفن همراهتان تمامی پرداخت­های روزانه­ خود را انجام دهید. برای برقراری ارتباط بین تلفن­ همراه و درگاه پرداخت، نیاز است تا تلفن همراه به فناوری Near Field Communication یا NFC مجهز باشد.

برای استفاده از این کیف پول مجازی نیاز است تا با وارد کردن رمز، تلفن همراه را به دستگاه پرداخت نزدیک نموده و پرداخت را انجام دهید. رسید خرید انجام شده مستقیما در سرویس گوگل والت قابل مشاهده است. برای بهره مندی از خدمات این سرویس کاربران باید به یکی از حساب­های بانکی در آمریکا لینک باشند تا بتوانند تمامی امور مربوط به جابجایی پول، خرید و اطلاع از اطلاعات حساب را بطور رایگان انجام دهند.

از آنجایی که برای انجام هر خرید نیاز به داشتن رمز است، این سرویس از لحاظ امنیتی همانند کارت­های اعتباری خواهد بود. یعنی همانطور که اگر شخصی به رمز کارت شما دسترسی داشته باشد قادر خواهد بود از ان استفاده نماید، اگر تلفن­ همراه شما نیز به سرقت برود، فقط در صورتی سارقان می­توانند از حساب شما برداشتی انجام دهند که به رمز حساب گوگل والت شما دسترسی داشته باشند.

۱۶۹-Google Wave : این ابزار، یک اپلیکیشن اینترنتی است که به کاربران اجازه می­دهد تا بصورت آنلاین ارتباط برقرار نمایند. این سرویس بیشتر برای بحث و تبادل نظرهای گروهی مناسب بوده و با هدف ویرایش یک محتوا بصورت گروهی ساخته شده است. کاربران می­توانند در هنگام بحث در این محیط، عکس، لینک و یا ویدئوهایی را به موج اضافه نمایند.

برای استفاده از گوگل ویو باید ابتدا به آن دعوت شوید. این دعوت به دو صورت صورت می­گیرد. اول اینکه فردی که اکنون از این سرویس استفاده می­نماید شما را به ویو دعوت کند و دم اینکه شما به صفحه­ اصلی گوگل ویو مراجعه نموده و درخواست خود برای عضویت در این سرویس را ثبت کنید تا دعوتنامه­ عضویت برای شما ارصال شود.

۱۷۰-Google Web Designer : طراح وب گوگل برنامه­ ای برای ویندوز، مک و لینوکس است که با استفاده از آن می­توان تبلیغات جذاب و متحرک با استفاده از تکنولوژیHTML5 و دیگر محتواهای مربوط به آن را بطور حرفه ­ای تولید نمود. انیمیشن­ های تولید شده توسط این نرم افزار بر روی تمامی دستگاه ­ها بدون هیچگونه مشکلی قابل مشاهده است. در این نرم افزار، می­توانید انیمیشن­ های سه بعدی مد نظرتان را هم با استفاده از ابزارهای موجود در محیط آن تولید نمایید و هم می­توانید ایده ­های خود را با کدنویسی بصورت منحصر به فردی پیاده نمایید.

۱۷۱-Google Web Accelerator : این سرویس با استفاده از قدرت شبکه ­های کامپیوتری گوگل، سرعت بارگذاری صفحات را برای کاربران بالاتر می­برد. این سرویس قدیمی گوگل به دلیل نقاط ضعف فراوان، از طرف گوگل پشتیبانی نشد و توصیه می­شود کاربران آن را از رایانه­ های خود حذف نمایند.

۱۷۲- Google Web Fonts: کمپانی گوگل سرویس گوگل وب فونت یا گوگل فونت را برای زیبا سازی و سرعت بخشیدن به وب برای کاربران فراهم نموده است. همان طور که از نام این سرویس مشخص است، این سرویس به منظور ارائه فونت های متنوعی به صاحبان وب سایت ها برای نوشتن در وب ایجاد شده است. کاربران می توانند با مراجعه به وب سایت https://fonts.google.com هر یک از فونت های متعدد موجود (صدها نمونه فونت متعدد در این سرویس به کاربران ارائه شده است) را انتخاب نموده و در وب سایت خود آن را مورد استفاده قرار دهند. دقت داشته باشید که استفاده از این فونت ها نیازی به کد نویسی ندارد و شما می توانید تنها با اضافه کردن لینک Stylesheet هریک ازاین فونت ها به مستندات HTML خود و ارجاع دادن به فونت مورد تظر در CSS از فونت ها استفاده نمایید.

۱۷۳- Google Web Toolkit: گوگل وب تولکیت یا به عبارت بهتر جعبه ابزار وب گوگل که برنامه نویسان آن را به اختصار با GWT نمایش می دهند، ابزاری برای پیاده سازی آجاکس است. GWTیک فریم ورک برای کمک به برنامه نویسان جاوا که می خواهند برنامه هایی بر پایه تکنولوژی آجاکس ایجاد نمایند، می باشد. این فریم ورک برای حل مساله نبود یک استاندارد مشخص در زبان جاوا اسکریپت که تمامی مرورگرها آن را پشتیبانی نمایند، ایجاد شده است. در واقع با استفاده از گوگل وب تولکیت دیگر برنامه نویسان نیاز به تست برنامه های تحت وب خود بر روی مرورگرهای مختلف ندارند، با کمک GWT کافیست برنامه خود را به زبان جاوا بنویسید و از کامپایلر GWT برای تبدیل کلاس های جاوای خود به کدهای html و JavaScript استفاده نمایند.

۱۷۴- Google Webmaster Tools: می توان به جرات گفت گوگل وب مستر تولز یکی از بهترین و پرطرفدارترین ابزارهای گوگل در میان صاحبان وب سایت ها و متخصصان سئو می باشد. گوگل وب مستر تولز ابزاری رایگان و بسیار قدرتمند در زمینه مدیریت و کنترل سئو و بهینه سازی سایت و بررسی آماره های مربوط به وب سایت می باشد. این ابزار اطلاعات بسیار سودمندی در رابطه با سیر و دلایل پیشرفت و یا پسرفت یک وب سایت در اختیار صاحبان وب سایت ها قرار می دهد. با وجود آنکه ابزارهای متعددی در زمینه مدیریت و آنالیز سئوی وب سایت ها توسط کمپانی های متعدد تولید شده اند اما از آنجایی که گوگل بهترین، قوی ترین و پرطرفدارترین موتور جستجوگر جهان است و دغدغه اصلی اکثر صاحبان وب سایت ها رتبه بندی در گوگل می باشد، به همین دلیل وب مستر تولز که توسط کمپانی گوگل پشتیبانی می گردد در میان صاحبان وب سایت ها از محبوبیت بیشتر نسبت به سایر ابزارهای مشابه برخوردار است.

۱۷۵- Google Website Optimizer: این ابزار گوگل که مانند گوگل وب مستر تولز به منظور کمک به صاحبان وب سایت ها برای بررسی عملکرد وب سایت و بهینه سازی وب سایت طراحی شده است، ابزاری رایگان است. به کمک این ابزار صاحبان وب سایت ها می توانند وب سایت خود را از جنبه های مختلفی مورد آزمایش قرار داده و آن را بهینه سازی نمایند. این ابزار به صاحبان وب سایت ها کمک می کنند ترافیک وب سایت و همچنین نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان را با انجام آزمایش های عملی بر روی بازدیدکنندگان حقیقی وب سایت (ایجاد تغییرات در المان های مختلف هر صفحه و نمایش ورژن های مختلفی از صفحات به بازدیدکنندگان مختلفی که به وب سایت مراجعه می نمایند و برسی عکس المل کاربران) بهترین روش های بهینه سازی را شناسایی نموده و آنها را در وب سایت خود پیاده سازی نمایند.

۱۷۶- Google Wi-Fi: گوگل وای فای تکنولوژی جدیدی است که گوگل آن را برای جایگزین کردن سیستم های روتر قدیمی که در اکثر خانه ها برای دستیابی به اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند معرفی نموده است. از مزایای آن پوشش درهی عالی در تمام نقاط خانه و مقرون به صرفه بودن آن است زیرا کاربران می توانند تنها با پرداخت ۱۲۹ دلار یک روتر گوگل وای فای را خریداری نمایند. گوگل وای‌فای درواقع روتر کوچکی است که به تمام دستگاه‌های خانگی می تواند متصل شود و امکان کنترل و نظارت بر عملکرد آن‌ها را به کاربر می‌دهد این کنترل می تواند از طریق یک اپلیکیشن بر روی تلفن همراه هوشمند افراد ایجاد شود. البته از آنجایی که این دستگاه برد کمی برای پشتیبانی اینترنت دارد برای محل های کوچک مناسب تر است اما برای محل های بزرگ نیز گوگل پیشنهاد ویژه ای به کاربران ارائه داده است، پیشنهاد گوگل خرید سه روتر گوگل وای فای به قیمت ۲۹۹ دلار و قابلیت پوشش دهی مکان های بزرگ است.

۱۷۷- Google X: گوگل ایکس نام یک آزمایشگاه تقریبا سرری است که گوگل آن را پشتیبانی می کند به همین دلیل نام آن گوگل ایکس یا Google X انتخاب شده است زیرا حرف X همواره برای تمامی افراد تداعی گر یک چیز مجهول است. این آزمایشگاه محرمانه درسال ۲۰۱۰ در ایالت کالیفرنیای آمریکا در نزدیکی ساختمان های مرکزی گوگل احداث شد و تا کنون پروژه های متعددی را به انجام رسانده است که برخی از آنها به صورت رسمی و برخی دیگر به صورت مجهول و غیر رسمی انجام شده اند و اطلاعاتی درباره آنها منتشر نشده است. هدف از ایجاد این آزمایشگاه نیمه محرمانه توسط گوگل، حل مشکلات پیچیده بشر و بررسی ایده های خلاقانه دانشمندان (حتی ایده هایی که ظاهرا غیر عملی به نظر می رسند) می باشد.

۱۷۸- (GYBO): یکی دیگر از سرویس های بسیار پرطرفدار گوگل GYBO است که مخفف عبارت Get Your Business Online است، معنی این عبارت “تجارت خود را آنلاین نمایید” می باشد و کار این سرویس نیز دقیقا همین می باشد، کمک به صاحبان تجارت های مختلف برای ایجاد یک وب سایت خوب و حرفه ای در کمترین زمان و به صورت رایگان. این سرویس یک هاست و یک نام دامنه دلخواه به هریک از صاحبان تجارت های مختلف که درخواست استفاده از خدمات GYBO را داشته باشند، ارائه می کند و این خدمات تا یک سال برای هر یک از درخواست کنندگان رایگان می باشد.

گوگل این سرویس را به منظور ارائه خدمات بهتر به کاربران اینترنت در جستجوهای محلی ایجاد کرده است و اعلام کرده است که به دلیل آنکه بسیاری از افراد به جای جستجو کردن خدمات مورد نظر خود درون شهر آنها را در اینترنت جستجو می کنند، ثبت تمامی تجارت های در اینترنت و تخصیص یک وب سایت به هر یک از آنها می تواند در بهبود نتایج جستجوهای محلی تاثیر بسزایی داشته باشد.

۱۷۹- iGoogle : سرویس iGoogle و یا آی گوگل به منظور فراهم کردن امکان شخصی سازی امکانات گوگل بر حسب سلایق کاربران برای آنها ایجاد شده است. این سرویس ابتدا در ماه می سال ۲۰۰۷ با هدف ارتقای خدمات جستجو از طریق شخصی سازی و تشویق کاربران به استفاده بیشتر از خدمات گوگل راه اندازی شد. تنها کاربرانی قادر به استفاده از خدمات این سرویس می باشند که دارای یک حساب گوگل باشند زیرا با داشتن حساب گوگل در هر سیستمی که شما اکانت گوگل خود را Sign in نمایید گوگل قادر خواهد بود که فعالیت های شما را مورد بررسی قرار داده و به خاطر بسپارد و با استفاده از آنها تلاش کند که خدمات بهتری را مطابق با سلیقه شما برای شما ارائه نماید.

در نسخه جدید امکاناتی چون نمایش آگهی، قابلیت باز کردن و بسط محتوای یک پنجره به کل صفحه نمایشگر (مشابه امکانات ویندوز و دیگر سیستم عامل ها) و امکاناتی ویژه برای متخصصان و برنامه نویسان در نظر گرفته شده است. گرافیک بهتر، قابلیت نمایش محتوای صفحه به صورت تمام گرافیکی یا تمام متنی و وجود بسیاری از خدمات جستجوی گوگل در iGoogle از جمله دیگر امکانات این سرویس است.

۱۸۰- Jaiku: یکی از سرویس های میکروبلاگینگ معروف جایکو است که ایده آن تا حدودی برگرفته از ایده توییتر می باشد. نام جیکو برگرفته از بلاگ پست های کوتاه (معمولا کوتاهتر از ۱۴۰ حرف) است. جیکو که در آدرس Jaiku.com برای کاربران قابل دستیابی می باشد، برای کاربران این امکان را فراهم می نماید که افکار، ایده ها و یا وقایع زندگی خود را در قالب پست های کوتاهی با سایر کاربران به اشتراک بگذارند و سایر کاربران در پاسخ به این پست ها می توانند نطرات خود را به صورت کامنت در ادامه این پست ها قرار دهند. جیکو علاوه بر قابلیت دستیابی از طریق وب سایت Jaiku.com به صورت یک اپلیکیشن برای تلفن های همراه هوشمند نیز در اختیار کابران قرار گرفته است.

۱۸۱- Orkut: اورکات شبکه ای اجتماعی بسیار قدیمی و از جمله اولین شبکه های اجتماعی بود که ایرانیان در آن فعالیت داشتند. این شبکه اجتماعی توسط آقای اورکات بویوک کوکتن، یکی از مهندسان ترک تبار کمپانی گوگل در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد و پس از آن تحت حمایت شرکت گوگل فعالیت می نمود. در این وب سایت کاربران می توانستند با ایجاد یک اکانت برای خود و نوشتن مشخصات خود در آن با سایر کاربران به گفتگو بپردازند. این شبکه اجتماعی نیز مانند یاهو مسنجر روم های متعددی داشت که کاربران می توانستند وارد آنها شده و در آن روم ها با سایر کاربران گفتگوهای جمعی و یا خصوصی داشته باشند و تصاویری از خود را به اشتراک بگذارند. این سرویس در سال ۲۰۱۴ به فعالیت خود پایان داد.

۱۸۲-Panoramio: این سرویس به کاربران اجازه اشتراک گذاری تصاویر خود در گوگل ارث را می دهد. کاربران گوگل ارث می توانند با استفاده از این سرویس (با استفاده از وب سایت Panoramio) تصاویری را که خودشان از محل های مختلفی گرفته اند آپلود کرده و آنها را در گوگل ارث تگ کنند و پس از آن سایر کاربران قادر به مشاهده آن تصاویر خواهند بود. هدف از ایجاد سرویس Panoramio توسط گوگل این بود که اطلاعات بیشتری به کاربران گوگل ارث از محل های مورد نظرشان در زمان مراجعه به آن محل در روی نقشه ارائه داده شود و این اطلاعات با استفاده از عکس هایی که دیگر کاربران گوگل ارث گرفته بودند فراهم می شود.

۱۸۳-: Picasa پیکاسا نرم افزای برای مدیریت، سازمان دهی و ویرایش تصاویر دیجیتال می باشد. این نرم افزار علاوه بر امکانات نام برده شده امکان اشترک گذاری تصاویر را نیز دارد یعنی شما می توانید با استفاده از این ابزار تصاویر خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. نام جالب این نرم افزار ترکیبی از نام نقاش مشهور فرانسوی پابلو پیکاسو، عبارت فرانسوی مای کاسا (Mi Casa) که ترجمه آن خانه من می باشد و همچنین کلمه انگلیسی PIC که مخفف کلمه Picture یا تصویر می باشد. Picasa از لحاظ مدیریت عکس های ابزار بسیار مفیدی محسوب می شود. با استفاده از این نرم افزار می توانید تصاویر خود را دسته بندی کرده و برای تصاویر خود آلبوم بسازید. می توانید با برچسب گذاری روی عکس ها به راحتی و با یک جستجوی ساده عکس خود دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید از تصاویر موجود در پیکاسای خود در سایر نرم افزارهای دیگر مثل فتوشاپ، لایت روم و غیره استفاده کنید.

۱۸۴- reCAPCHA: ریکپچا ایده جالبی است که توسط کمپانی گوگل برای دیجیتالی کردن کتاب های دست نوشته ارائه شده است. در این روش در واقع یک پروژه بین المللی رایگان برای استفاده مفید از زمانی که کاربران برای پاسخگویی به کپچاها (متن هایی که برای تشخیص کاربران از ربات ها هنگام ورود یا ثبث کامنت ها در وب سایت ها برای کاربران نمایش داده می شود ) صرف می کنند ارائه شده است. در این روش بخش هایی از کتاب ها و یا مجلات که به دلیل پخش شدن جوهر و یا تا خوردگی و … توسط سیستم OCR قابل تشخیص و تبدیل به حروف دیجیتال نمی باشند به عنوان کپچا انتخاب شده و برای کاربران ارسال می گردد.

برای اطمینان از آنکه کاربران پاسخ صحیحی داده اند علاوه بر اینکه این کپچاها برای کاربران متعددی ارسال می شود و در صورت تطابق آنها، آن عبارت صحیح در نظر گرفته می شود، تدبیر دیگری نیز اندیشیده شده است و آن ارسال ۲ کلمه برای هر کاربر است، کلمه اول کلمه ای است که سیستم OCR قادر به شناسایی آن بوده و در واقع جواب صحیحی که کاربر باید وارد کند را سیستم OCR تعیین می کند.

۱۸۵- Schemer: یک سرویس بسیار جالب طراحی شده توسط کمپانی گوگل، برای اشتراک گذاری ایده های سرگرم کننده کاربران با یکدیگر Google Schemer می باشد. با استفاده از این سرویس کاربران می توانند فعالیت های جالبی را که انجام می دهند با دیگران به اشتراک بگذارند و همچنین می توانند با استفاده از فعالیت هایی که سایر کاربران به اشتراک گذاشته اند ایده های جدیدی برای انجام فعالیت های سرگرم کننده بیابند.

۱۸۶- Textcube: تکست کیوب در واقع یک پلتفرم ایجاد وب سایت است (یک پلتفرم که مانند ورد پرس برای ایجاد وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد) که این پلتفرم توسط تعدادی از متخصصان در کشور کره ایجاد شده بود و برای ایجاد وب سایت مورد استفاده قرار می گرفت، کمپانی گوگل تکست کیوب را که ابتدا نام آن TNC بود را خریداری نمود. خرید تکست کیوب اولین سرمایه گذاری کمپانی گوگل در آسیا می باشد.

برخی افراد معتقدند که تکست کیوب امکانات بهتری نسبت به وردپرس دارد اما جایگزین کردن آن به جای وردپرس تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد. برخی از مزایای این پلتفرم به پلتفرم وردپرس عبارتند از :

آسان تر بودن کار با داشبورد آن.
امکان گنجاندن ویدیوها، تصاویر و محصولات مختلف در پست ها با روشی بسیار ساده، درواقع کاری مشابه درگ و دراپ کردن تصاویر و ویدیوها و … در این ابزار امکان پذیر است که کار را برای کاربران بسیار ساده می کند.
امکان آنالیز رایگان تمامی مسائل مربوط به وب سایت به صورت رایگان.
امکان ردیابی کامنت ها درون وب سایت.

۱۸۷-Think With Google: این سرویس ارائه شده توسط گوگل یک وب سایت است که در آن مقالات متعددی درباره دنیای دیجیتال و بازاریابی در دنیای دیجیتال منتشر می شود. شعار گوگل درباره این وب سایت این است که ” نوآوری در دنیای دیجیتال صنعت بازاریابی دیجیتال را دائما دچار تغییر و دگرگونی می نماید، اما بازاریابان دیجیتال نیاز دارند که دائما درجریان این تغییرات قرار بگیرند. ما Think With Google را ایجاد کرده ایم تا بتوانیم اطلاعات مربوط به این تغییرات را دائما با شما به اشتراک بگذاریم.”

۱۸۸-Virus Total: یکی دیگر از سرویس های بسیار محبوب و پرطرفدار گوگل ویروس توتال است که یک آنتی ویروس آنلاین رایگان است. این آنتی ویروس علاوه بر اینکه قابلیت اسکن کردن فایل ها را دارد می تواند URL های مد نظر شما را نیز بررسی کند و در صورت وجود هر گونه ویروس و یا کرم های اینترنتی و در حالت کلی هر گونه بد افزار موجود در اینترنت مورد بررسی قرار دهید. این آنتی ویروس مزایای متعددی دارد که در زیر به دو نمونه از مهمترین مزیت های آن اشاره می کنیم:

ویروس توتال تعداد زیادی آنتی ویروس های مختلف را شامل می شود و زمانی که شما فایل یا URLی را برای بررسی به در ویروس توتال وارد می کنید، فایل یا URL شما توسط آنتی ویروس های مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد، درحالیکه آنتی ویروس های موجود در سیستم های کامپیوتر خانگی ممکن است در شناسایی آلوده بودن یا نبودن محتواهای موجود در سیستم شما و یا URL مورد نظر شما اشتباه کنند، اما ویروس توتال هرگز اشتباه نمی کند.
آنتی ویروس های موجود درسیستم های خانگی امکان بررسی وجود یا عدم وجود فایل های مخرب بر روی بایوس سیستم و یا میان افزارها را ندارند. اگر بد افزاری در این قسمت قرار گیرد حتی تعویض هارد دیسک نیز نمی تواند مشکل را حل کند، اما ویروس توتال قابلیت بررسی این بخش از کامپیوتر و زدودن بد افزارها در این قسمت را نیز دارد.

۱۸۹- Waze: ویز یک اپلیکیشن مسیریاب و یک شبکه اجتماعی است یا به عبارت بهتر یک مسیریاب با رویکردی مشابه با شبکه های اجتماعی است. این مسیریاب از سایر نرم افزارهای مسیریاب موجود بسیار متفاوت است زیرا علاوه بر امکان استفاده از نقشه و امکان مسیر یابی امکانات بسیار متنوع دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. این مسیریاب علاوه بر مسیریابی عملکردی بسیار مشابه با شبکه های اجتماعی دارد به طوری که شما می توانید با سینک کردن ویز با شبکه های اجتماعی دیگر مثل فیس بوک، مسیر حرکت و رفت و آمدهای دوستان خود را در ویز مشاهده نمایید. علاوه بر این ویز یک قابلیت مجزا دیگر نیز دارد، شما می توانید با ایجاد ارتباط بین این اپلیکیشن با Swarm و Forsquare، علاوه بر بهره‌مندی از تجربه‌‌ی دیگران در مورد خدمات اماکن عمومی، آدرس مقصد را براحتی پیدا کنید.

دو مزیت عمده ویز به نرم افزارها و اپلیکیشن های مسیریاب دیگر این است:

۱- این اپلیکیشن تنها قابلیت کار کردن به صورت آنلاین را دارد و حجم زیادی از حافظه تلفن همراه شما را به خود اختصاص نمی دهد زیرا نقشه ها را در تلفن ذخیره نمی کند .

۲- این اپلیکیشن مسیرهای شلوغ و پرترافیک را برای شما مشخص می کند و این امکان را برای شما فراهم می نماید که پیش از گرفتار شدن در دام ترافیک تغییر مسیر دهید.

۱۹۰-WebP: گوگل همواره در تلاش است تا وب را تا حد ممکن سریعتر کند و خدمات بهتری به کاربران ارائه کند، در راستای همین هدف گوگل فرمت تصاویر WebP را معرفی کرده است. WebP فرمت تصویری است که می تواند به میزان قابل توجهی حجم تصاویر را در وب کاهش دهد و به سایت ها اجازه دهد که سریعتر بارگذاری شوند. WebP که اصطلاحا Weppy یا وپی تلفظ می شود جایگزینی بسیار مناسب برای فرمت های قبلی که در تصاویر وب استفاده می شدند مثل JPEG که میزان فشردگی ۴۰ درصد و PNG که میزان فشردگی ۲۶ درصد را فراهم می کنند، می باشد و می تواند باعث کاهش بار پهنای باند و ترافیک وب سایت ها شود.

۱۹۱- WebPageTest: یکی دیگر از ابزارهای بسیار مفید تولید شده توسط گوگل WebPageTest است که یک ابزار کد باز است و رایگان است. این ابزار در آدرس www.webpagetest.org قابل دسترسی است و برای ارزیابی سرعت و عملکرد یک صفحه وب می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در زیر شما تصویر این ابزار را می توانید مشاهده نمایید:

شما می توانید با وارد کردن آدرس صفحه مورد نطر خود در محل مربوط لینک و انتخاب منطقه ای که می خواهید عملکرد وب سایت را در آن بسنجید، یک بررسی از هر صفحه وبی که مورد نظر شما است به عمل بیاورید. ضمنا این ابزار امکان بررسی عملکرد و سرعت وب سایت در مرورگرهای مختلف و تلفن های همراه هوشمند مختلف را نیز دارد.

۱۹۲- WebRTC : وب آر تی سی یا Web Real-Time Communication توسط کمپانی گوگل برای ایجاد ارتباط بی درنگ در وب ایجاد شده است. پیش از ایجاد وب آر تی سی یکی از مشکلاتی که معمولا کاربران در حین ارتباطات متنی، صوتی، تصویری و فایل ها با آن موجه می شدند نیاز به یک سرور واسط بود که موجب کاهش امنیت اطلاعات می شد. وب آر تی سی در واقع یک تکنولوژی اپن سورس است که برای ارتباط مرورگرهای وب با یکدیگر (بدون دخالت یک سرور واسط) ایجاد شده است. با این فناوری مرورگرها می‌توانند به صورت مستقیم مبادله اطلاعات کنند. وب‌آرتی‌سی شامل API است که با کمک آن‌ها می‌توان بین مرورگرها ارتباط زنده برقرار کرد. یکی از کاربردهای مهم وب‌آرتی‌سی در صحبت‌های صوتی و تصویری است. WebRTC بر پایه مرورگر بنا شده است و اصطلاحا browser-based می باشد. وب آر تی سی بر خلاف نرم افزار های و اپلیکیشن هایی که باید روی سیستم شما نصب شوند نیاز به نصب ندارد. نتیجتاً وب آر تی سی محدود به سیستم عامل یا سخت افزاری خاص نمی باشد و با همه سیستم عامل ها سازگار است .از دیگر مشخصات مهم وب آر تی سی می توان به امنیت آن اشاره نمود .

۱۹۳- What Do You Love: یکی از سرویس های بسیار جالب گوگل What Do You Love است که مخففا آن را با نام WDYL نمایش می دهند. همان طور که از نام این سرویس مشخص است این سرویس برپایه علایق کاربران طراحی شده است و مبنای کار آن شناسایی علایق کاربران مختلف است. What Do You Love در واقع یک موتور جستجوگر است که به کاربران کمک می کند از میان سرویس ها، خدمات و ابزارهای مختلف آنهایی را که با سلیقه و علایق آنها بیشتر سازگاری دارد شناسایی کنند. همان طور که می دانید و در این مقاله نیز به آن اشاره شد تعداد خدمات و محصولات گوگل بسیار زیاد است و اطلاع از تمامی آنها کاری مشکل است اما شما می توانید با استفاده از What Do You Like ابزارهای مختلف گوگل را که ممکن است برای شما مناسب باشند مورد جستجو قرار دهید. برای مثال در تصویر زیر نتایج جستجوها برای واژه email نمایش داده شده است:

شاید شما نیز مثل من پیش از دیدن این تصویر فکر می کردید که در میان نتایج ارائه شده برای کلیدواژه email مطمئنا اولین نتیجه Gmail خواهد بود اما همان طور که در تصویر می بینید Gmail جزو آخرین نتایج ارائه شده می باشد.

۱۹۴- Wildfire: یک نرم افزار بازاریابی دیجیتال است که ابزارهای و امکاناتی را برای کاربران خود فراهم می کند که استفاده از آنها بسیار ساده می باشد. این مساله یکی از مزیت های عمده Wildfire می باشد و از جمله امکانات آن می توان ابزارهایی برای ایجاد تبلیغات و آگهی های تجاری، ابزارهای آنالیزگر و ابزارهای پایشگر یا monitoring را نام برد. Wildfire در سال ۲۰۱۲ توسط گوگل ایجاد شد و می توان از آن به عنوان یکی از نرم افزارهای پیشگام در زمینه بازار یابی شبکه های اجتماعی نام برد. این نرم افزار ۳۱ هزار نفر اعضای ثابت دارد و از میان ۵۰ برند برتر دنیا ۳۰ تای آنها در این ابزار عضو هستند. از قابلیت های ویژه این نرم افزار می توان به مدیریت قوی در صفحات موبایل و کامپیوتر و انجام محاسبات و پردازش های بسیار پیچیده به صورت بلادرنگ یا Real Time را نام برد.

۱۹۵- YouTube : یکی دیگر از سرویس های بسیار پرطرفدار گوگل که همه شما عزیزران با آن آشنایی دارید، یوتیوب است که دومین وب سایت پرطرفدار دنیاست، یوتیوب وب سایتی برای اشتراک گذاری ویدیوها می باشد. یوتیوب در ماه می سال ۲۰۰۵ ایجاد شد و در مدت زمان کوتاهی توانست محبوبیت غیر قابل باوری در میان کاربران بیابد، و در همان سال ۲۰۰۵ گوگل یوتیوب را به قیمت ۱۶۵۰ میلیون دلار از صاحبان آن خریداری کرد.

حد اکثر طول مجاز تعیین شده توسط مدیران یوتیوب برای ویدیوهای اشتراک گذاری شده در این وب سایت ۱۰ دقیقه و ۴۸ ثانیه است، اما روش هایی برای قرار دادن ویدیوهای طولانی تر و حتی چند ساعتی نیز در این وب سایت وجود دارد. آمارهای اعلام شده توسط کمپانی گوگل نشان می دهد که روزانه در حدود یک میلیون ویدیوی جدید در اینترنت منتشر می شوند که بیش از نیمی از آنها در یوتیوب اشتراک گذاری می گردند. مدیران یوتیوب اعلام کرده اند که در هر دقیقه حدود ۲۰ ساعت ویدیو در این وب سایت منتشر می گردد.

سخن پایانی

چیزی که باعث شد من این مقاله بسیار طولانی را درباره گوگل ومحصولات، ابزارها و خدمات مختلف آن بنویسم این بود که پس از مراجعه به داشبورد گوگل خود متوجه شدم که بسیاری از امکانات و خدمات گوگل را روزانه بارها و بارها مورد استفاده قرار می دهم بدون آنکه حتی بدانم که درحال استفاده از خدمات گوگل هستم و همچنین اینکه متوجه شدم گوگل اطلاعات بسیاری درباره من دارد اعمم از نام، شماره تلفن، آدرس و … و حتی علایق من را می داند و در اکثر مواقع تبلیغات و آگهی هایی با توجه به علایق من برایم نمایش میدهد، یعنی گوگل تمامی جستجوهای من در اینترنت را به خاطر می سپارد و از طریق آنها من را آنالیز می نماید.

خوب است بدانید که جالب ترین مساله درباره گوگل آن است که گوگل اکثر خدمات و ابزارهای خود را رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد و هزنیه ایجاد و پشتیبانی تمامی این خدمات تنها از راه تبلیغات تامین می شود پس گوگل به حضور هرچه بیشتر کاربران در اینترنت نیاز دارد و در ازای آن به آنها خدمات رایگان می دهد.

اگر شما با محصولات، ابزارها و یا خدمات دیگری از گوگل آشنایی دارید که نام آنها در این لیست ذکر نشده است از شما خواهش می کنم که نام و توضیح مختصری درباره آن در کامنت برای ما بنویسید تا سایر کسانی که به این مطلب مراجعه می نمایند بتوانند از اطلاعات شما بهره مند شوند.

√ البته ممکن است بعضی از ابزارهای گوگل که در این مقاله ذکر شده به هر دلیلی منسوخ شده باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A