cms
سیستم مدیریت محتوا چیست ؟
2019-02-04
سرعت سایت
2019-02-23

مختصری بر WordPress

سیستم مدیریت محتوای WordPress یک سیستم کاملا رایگان و منبع باز است که به کمک آن می ‎توان به آسانی یک وب‎سایت، وبلاگ، فوتوبلاگ، پادکست،گالری تصویر و … ایجاد نمود. وردپرس توسط زبان بسیار محبوب PHP نوشته شده است و از قدرت MySQL برای ذخیره داده ‎ها استفاده می ‎کند. وردپرس بخش قابل توجهی از نیاز های کاربران را با حداقل دانش فنی برآورده می ‎کند اما برای شخصی سازی و اضافه کردن امکانات بیشتر نیازمند آشنایی با زبان‎ های برنامه‎نویسی است.
انعطاف پذیری، ساختار بهینه برای موتورهای جستجو و تنوع قالب ها و افزونه ها از ویژگی های مهم وردپرس است که کاربران زیادی را به سوی خود جذب کرده است.وردپرس، یکی از منعطف ترین سیستم های مدیریت محتوای جهان است که افراد با حداقل دانش فنی، خواهند توانست آن را برای کاربری دلخواه خود ویرایش نمایند. همچنین تگ های بسیار پرکاربرد wordpress، این امکان را به توسعه دهندگان و برنامه نویسان وب می دهد تا هر نوع سیستم دلخواهی را بر پایه ی وردپرس ایجاد نمایند؛ در حقیقت وردپرس بستری را آماده کرده است که در آن می توان وب سایت های متفاوتی از یک وبلاگ ساده تا یک پرتال سازمانی را طراحی نمود.
افزونه وردپرس یا همان WordPress Plugin بخش جدانشدنی دیگری از وردپرس است. به کمک افزونه های متعدد وردپرس می توان قابلیت های سایت وردپرسی را وسعت بخشید و حداکثر استفاده را از یک سایت برد. در اصل وردپرس برای سیستم وبلاگ نویسی طراحی شده است و بیشتر مناسب وب سایت های شخصی است؛ اما قابلیت های گسترده وردپرس به حدی است که در حال حاضر سایت های زیادی برای کاربردهایی مانند سایت خبری، سایت فروشگاهی، سایت اطلاع رسانی، سایت دانلود و… با وردپرس طراحی شده اند.
در واقع یکی از نکات برجسته ورد پرس که آن را تبدیل به یک CMS فوق محبوب تبدیل کرده است ، وجود بیش از ۱۸۰۰۰ افزونه با کاربردهایی مانند بهبود و افزایش SEO تا امکان اضافه کردن امکانات و ابزارهای جدید (Widget ) برای این نرم افزار می باشد. این ویجت ها امکان Drag & Drop را جهت کار با افزونه ها و یا در محیط مدیریت محتوای وب سایت ارائه می دهند که این امر موجب به وجود آمدن محیط بسیار ساده و جذاب برای کار با آن می گردد.
در نسخه های قدیمی تر مانند وردپرس ۳، تنها امکان استفاده از یک بلاگ در یک نرم افزار نصب شده وردپرس وجود داشت. گرچه در صورت تنظیم وردپرس برای استفاده از چند دیتا بیس می توانستیم بلاگ های مختلف را به صورت همزمان از پوشه های متفاوت بخوانیم. اما در نسخه های جدیدتر وردپرس، قابلیتی به عنوان چند کاربری (Multi-User) ارائه شده است که به شما این امکان را می دهد تا چندین وبلاگ مختلف را بر عهده چندین تن از کاربران خود با حساب های کاربری خاص خود قرار دهید و همگی آن ها را به صورت مرکزی مدیریت نمایید.
وردپرس همچنین نسخه هایی را مخصوص سیستم عامل های مختلف تحت پلتفرم موبایل مانند Android، iOS، Windows Mobile 7 و Black berry ارائه داده است که با استفاده از آن می توان به بسیاری از امکانات ویژه ای دست یافت که وب سایت مورد نظر شما منطبق و سازگار با سیستم عامل های تحت موبایل لود گردد. این نرم افزار از قابلیت های ویژه ای مانند بهینه سازی موتور های جستجو (SEO)، برچسب گذاری بر روی نوشته ها، فیلترهای مختلف جستجو، فرمت های استانداردسازی متن، قابلیت Trackbackو Pingback برای ارائه لینک نوشتار به وب سایت های دیگر پشتیبانی می نماید.

چرا WordPress؟

• سئو بسیار قوی سایت طراحی شده با این سیستم مدیریت محتوا
• رابط کاربری ساده و سهولت در استفاده
• انعطاف پذیری قابل توجه
• قالب ‎های رایگان متعدد در سراسر وب
• نصب سریع و بروز رسانی خودکار
• افزونه‎های متعدد و کاربردی
• امکان چندزبانه کردن سایت
• توسعه آسان به کمک زبان برنامه‎نویسی PHP

دیدگاه ها بسته شده است

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A